Patrocinado por Patrocinadopor

«É imposible beber un bo viño nunha discoteca»

AGRICULTURA

Óscar Vazquez

A formación do propio consumidor, a derriba das barreiras de idade ou a implantación da cultura do viño en locais de lecer nocturno son varios dos retos do sector vinícola que se debaterán no Fórum Gastronómico

28 feb 2019 . Actualizado ás 18:24 h.

O viño é universal, un asunto de cultura xeral. O é por méritos propios, non como complemento a un menú gastronómico. Por iso, o Fórum Gastronómico dedicaralle un espazo propio. Xa tiñan os caldos galegos certo peso no evento, pero o Wine Circus-Fórum Veu pretende dar un paso máis. Esta vez, a divulgación é o seu obxectivo principal. Só por esa vía xérase un mercado sólido e competitivo.

Son asuntos densos para unha sociedade, a galega, que viviu o viño desde as súas propias orixes. Pero realmente Galicia posúe unha cultura enológica universal ou só se mira o embigo vitivinícola? Debe salvar o viño galego os estigmas que asocian o seu consumo a certa idade ou bagaxe previa? Aínda que o director do Instituto Galego do Viño (Ingavi), Xoán Cannas, cre que «o sector do viño en Galicia atópase nun momento formidable, desde a viticultura ata o packaging e o resultado é sobresaliente», parte da autocrítica para atopar o camiño da evolución. «Moitas veces, a produción vén determinada por un minifundio incrible. Esta é a nosa realidade e é difícil escapar dela, pero hai que saber converter o que moitos pensaban que era un problema en virtude», asegura. «Segue habendo moitos profesionais obsesionados coa produción, en Europa temos moitísimos exemplos de pequenas adegas con máis de 150 anos de antigüidade que producen unha moi escasa cantidade de viño, pero de gran calidade e a un prezo que fai sostible o proxecto durante xeracións», argumenta mentres lembra que «o noso índice de consumo é moi baixo e os nosos viños véndense moi baratos».

Para Cannas, «é necesaria máis cultura de viño [de feito, é un dos labores do Ingavi]. Hai moito camiño por percorrer en traballo conceptual, comercialización e creación de marca». Ademais, destaca os efectos da globalización: «Todo está a un só clic».

A formación, clave do éxito

E neste escenario de saber que se coce na outra cara do globo, o Fórum Gastronómico adopta o lema de Xoán Cannas e o Ingavi: «A formación é o motor do éxito». Por iso, cos seus wine talks adaptando o formato americano das «TED Talks», con sesións de 5 charlas de 15 minutos, dinámico e entretido. «En España e Galicia, a formación en viños é tremendamente escasa, a pesar de que se move un volume de negocio enorme», opina. «Desde o Ingavi propómonos xerar debate, revisar os dogmas establecidos, por exemplo no caso das maridaxes», engade.

Os conceptos de idade aínda son un lastre no consumo de viño. «Achegalo ao consumidor novo é o gran reto. Resulta practicamente imposible gozar unha copa de bo viño nunha discoteca ou bar de copas, algo en certo xeito inexplicable», lamenta, mentres sinala que hai adegas galegas que xa comezaron a explorar este nicho.

Xoán Cannas tamén quixo dotar ao Wine Circus-Fórum Veu dunha forte responsabilidade ambiental. «Neste sector, a natureza xoga un papel fundamental, pero segue sendo necesario pór en valor a volta aos valores da terra», conclúe.

Na mesma liña pronúnciase Raúl Vázquez, coordinador de gran consumo para Galicia e Asturias del Corte Inglés, unha das firmas cuxo caseta é habitual centro de divulgación no Fórum Gastronómico. Aprecia unha evolución: « Atopámonos nun momento de reinventar o tradicional, pero tamén nun momento de madurez. As diferentes denominacións de orixe adáptanse aos hábitos de consumo».

Tamén aprecia unha evolución cara á calidade en detrimento de a cantidade. «Os nosos viños son totalmente competitivos con calquera zona do mundo, pero debemos seguir achegando valor perceptible por un consumidor», analiza. Con relación aos mozos, asegura que «o máis importante sempre será por unha banda fomentar uns hábitos de consumo saudable e por outro transmitirlles a cultura do viño». Tamén engade un matiz ao actual debate sobre as maridaxes, tan en dúbida: «Ter patróns é positivo, pero non debemos encorsetarnos. Hai que deixarse aconsellar polo catador e nosa propia creatividade».