Soutos de 100 hectáreas para facturar un millón en castañas

Dolores Cela Castro
Dolores Cela REDACCIÓN / LA VOZ

MERCADOS

Carlos Castro

Unha cantina de aldea de Pedrafita, orixe dun grupo empresarial vinculado ao sector primario; Lolo proxecta xa novas ampliacións

30 jul 2018 . Actualizado ás 19:14 h.

Unha pequena tenda de ultramarinos, de Zanfoga, en Pedrafita, fundada por Manuel Lolo, na que tamén se vendían pensos e recollíanse castañas que comercializaban no Bierzo, foi o xerme dun grupo empresarial da montaña lucense, que incorporou recentemente a produción de castañas e de mel e que exporta limóns e laranxas, a través dos mesmos canles que o froito dos soutos.

A empresa, con sede en Becerreá, dá traballo fixo a 15 persoas -nas campañas pode superar o centenar- e o ano pasado facturou 3 millóns de euros. Desta cantidade, 1,1 millóns corresponden a castañas. A familia lucense conta con 100 hectáreas de soutos arrendadas en Navia de Suarna e a súa intención é a de ampliar a superficie, en pleno período de reconversión á produción ecolóxica. Na comarca coñecen ao fundador, e aos seus fillos Alejandro e Luis Miguel polos supermercados que rexentan nas Nogais, Becerreá e Baralla, a través de Xestións Agroalimentarias Lolo e por Almacéns Lolo, que se dedica á venda de cereais, pensos e abonos. Está pendente de incorporarse un terceiro fillo, que está a estudar ADE.

Nos dous últimos anos, a familia decidiu diversificar actividade e puxo en marcha dúas liñas de negocio de proximidade máis. Unha delas é a relacionada coa produción e procesado de castañas e a outro co mel. O obxectivo é que en ambos os casos leve o selo de agricultura ecolóxica, unha vez culminada a conversión.

O grupo está formado por catro empresas. Castañas dúas Ancares, que ten a súa base de operacións no Corgo, dedícase a deshidratar o froito e a comercializalo en fresco. Tamén sacaron recentemente unha liña de cervexas artesás elaborada con castañas pilongas. Na campaña do pasado ano, que se desenvolveu entre setembro e decembro, procesaron na industria do Corgo 1.500 quilos diarios. O grupo Lolo está pendente de realizar un investimento en secaderos e unha nave en Becerreá. Segundo Alejandro Lolo, xerente da compaña, a idea deste investimento é converter un produto perecedoiro de campaña en algo máis estable. O procesado e deshidratado alonga desa forma entre 5 e 6 meses a comercialización.

«Mel de sempre» é a outra liña de negocio que acaban de pór en marcha, que naceu como complemento da anterior, ante a ameaza dos efectos da avispilla do castiñeiro. Ten a súa sede en Zanfoga (Pedrafita), onde se atopa a estación de envasado. Susténtase na produción do milleiro de colmeas, repartidas en leiras alugadas da Montaña. Alejandro Lolo explicou que están realizando a conversión de convencional a ecolóxico e estanse atopando con numerosos problemas para conseguilo. A razón principal, conseguir enxames, como consecuencia da avespa velutina, que mingua a poboación de abellas.

Na última campaña apícola recolleron apenas 4.000 quilos de mel. É unha cantidade reducida, tendo en conta que a produción media estimada de cada colmea son 20 quilos. A razón fundamental foi que, ao tratarse de núcleos novos, preferiron deixar a colleita dun ano para a subsistencia das abellas durante os duros meses de inverno.