Estes si eran tranvías

El tranvía de mulas: el 1 de enero de 1903 miles de coruñeses estrenaron la primera línea de tranvía, que unía Puerta Real y la estación de ferrocarril de A Gaiteira, con ramales a Riazor y Cocheras. Los animales tiraron diez años más, hasta el 1 de octubre de 1913, cuando el sistema de tracción pasó a ser eléctrico.

Durante medio século o tranvía foi o transporte público dos coruñeses. Coches tirados por mulas a principios do século XX e desde 1913 vehiculos electrificados que circularon sobre vías ata a irrupción dos trolebuses Pegaso, que acabaron co vello sistema. En 1961 a aparición do primeiro trole de dous pisos acelerou o final e poucos meses despois, en xullo de 1961, o último tranvía descarrilou para sempre entre praza de Mina e Cidade Xardín

21 novs 2019 . Actualizado ás 14:20 h.
El tranvía de mulas: el 1 de enero de 1903 miles de coruñeses estrenaron la primera línea de tranvía, que unía Puerta Real y la estación de ferrocarril de A Gaiteira, con ramales a Riazor y Cocheras. Los animales tiraron diez años más, hasta el 1 de octubre de 1913, cuando el sistema de tracción pasó a ser eléctrico.
1/12 O tranvía de mulas: o 1 de xaneiro de 1903 miles de coruñeses estrearon a primeira liña de tranvía, que unía Porta Real e a estación de ferrocarril da Gaiteira, con ramais a Riazor e Cocheiras. Os animais tiraron dez anos máis, ata o 1 de outubro de 1913, cando o sistema de tracción pasou a ser eléctrico.
«Atasco» en 1945. Un camión tapona el paso del tranvía en el Obelisco
2/12 «Atascos» en 1945. Un camión tapona o paso do tranvía no ObeliscoALBERTO MARTI VILLARDEFRANCOS
Un tranvía tirado por caballos, en febrero de 1909, delante del Gran Hotel de Francia, el hospedaje más lujoso de la ciudad, situado en la esquina de Juana de Vega con la calle Alameda. Aquel año se constituyó un sindicato para montar un servicio de tranvías de tracción animal
3/12 Un tranvía tirado por cabalos, en febreiro de 1909, diante do Gran Hotel de Francia, a hospedaxe máis luxosa da cidade, situado na esquina de Juana de Vega con cálea Alameda. Aquel ano constituíuse un sindicato para montar un servizo de tranvías de tracción animalALBERTO MARTI VILLARDEFRANCOS
Un tranvía tirando de una embarcación en Cuatro Caminos en 1938. Al fondo, a la izquierda, la casa de las cigarreras, hoy sede de UGT
4/12 Un tranvía tirando dunha embarcación en Catro Camiños en 1938. Ao fondo, á esquerda, a casa das cigarreras, hoxe sede de UGT
Tranvía y coches de punto en el Cantón Grande.
5/12 Tranvías e coches de punto no Cantón Grande.
El 31 de diciembre de 1922 se inauguró la primera línea del tranvía que enlazaba A Coruña con Sada, el conocido como Siboney. Habia comenzado a contruirse en 1915 y era una vieja reclamación de la ciudad.  Funcionó hasta 1956. En la foto, uno de los vehículos de la línea, delante de sanatorio de Oza, en As Xubias
6/12 O 31 de decembro de 1922 inaugurouse a primeira liña do tranvía que enlazaba A Coruña con Sada, o coñecido como Siboney. Habia comezado a contruirse en 1915 e era unha vella reclamación da cidade. Funcionou ata 1956. Na foto, un dos vehículos da liña, diante de sanatorio de Oza, nas XubiasALBERTO MARTI VILARDEFRANCOS
Imagen del tranvía que llegaba a Sada circulando por la Marina, con la calle Riego de Agua al fondo. En los edificios de galerías se encontraba las oficinas de Telégrafos
7/12 Imaxes do tranvía que chegaba a Sada circulando pola Marina , coa rúa Rego de Auga ao fondo. Nos edificios de galerías atopábase as oficinas de TelégrafosALBERTO MARTI VILLARDEFRANCOS
Tranvía de la línea 1 por Linares Rivas en 1929
8/12 Tranvías da liña 1 por Linares Rivas en 1929ALBERTO MARTI VILLARDEFRANCOS
Tranvía atravesando el Cantón Pequeño en 1929
9/12 Tranvías atravesando o Cantón Pequeno en 1929ALBERTO MARTI VILLARDEFRANCOS
Tranvía de la línea 4 circulando por Linares Rivas, antes Garás
10/12 Tranvías da liña 4 circulando por Linares Rivas, antes GarásALBERTO MARTI VILLARDEFRANCOS
Esquina de la calle de la Torre con el Campo da Leña, en 1955
11/12 Esquinas da rúa da Torre co Campo dá Leña, en 1955ALBERTO MARTI VILLARDEFRANCOS
Cruce de la calle Fernández Latorre con Castiñeiras en 1957. Al fondo, la fábrica de tabacos y la casa de las cigarreras, hoy edificio de sindicatos
12/12 Cruzamentos da rúa Fernández Latorre con Castiñeiras en 1957. Ao fondo, a fábrica de tabacos e a casa das cigarreras, hoxe edificio de sindicatos