Durante medio século o tranvía foi o transporte público dos coruñeses. Coches tirados por mulas a principios do século XX e desde 1913 vehiculos electrificados que circularon sobre vías ata a irrupción dos trolebuses Pegaso, que acabaron co vello sistema. En 1961 a aparición do primeiro trole de dous pisos acelerou o final e poucos meses despois, en xullo de 1961, o último tranvía descarrilou para sempre entre praza de Mina e Cidade Xardín
1/12
O tranvía de mulas: o 1 de xaneiro de 1903 miles de coruñeses estrearon a primeira liña de tranvía, que unía Porta Real e a estación de ferrocarril da Gaiteira, con ramais a Riazor e Cocheiras. Os animais tiraron dez anos máis, ata o 1 de outubro de 1913, cando o sistema de tracción pasou a ser eléctrico.
2/12
«Atascos» en 1945. Un camión tapona o paso do tranvía no ObeliscoALBERTO MARTI VILLARDEFRANCOS
3/12
Un tranvía tirado por cabalos, en febreiro de 1909, diante do Gran Hotel de Francia, a hospedaxe máis luxosa da cidade, situado na esquina de Juana de Vega con cálea Alameda. Aquel ano constituíuse un sindicato para montar un servizo de tranvías de tracción animalALBERTO MARTI VILLARDEFRANCOS
4/12
Un tranvía tirando dunha embarcación en Catro Camiños en 1938. Ao fondo, á esquerda, a casa das cigarreras, hoxe sede de UGT
5/12
Tranvías e coches de punto no Cantón Grande.
6/12
O 31 de decembro de 1922 inaugurouse a primeira liña do tranvía que enlazaba A Coruña con Sada, o coñecido como Siboney. Habia comezado a contruirse en 1915 e era unha vella reclamación da cidade. Funcionou ata 1956. Na foto, un dos vehículos da liña, diante de sanatorio de Oza, nas XubiasALBERTO MARTI VILARDEFRANCOS
7/12
Imaxes do tranvía que chegaba a Sada circulando pola Marina , coa rúa Rego de Auga ao fondo. Nos edificios de galerías atopábase as oficinas de TelégrafosALBERTO MARTI VILLARDEFRANCOS
8/12
Tranvías da liña 1 por Linares Rivas en 1929ALBERTO MARTI VILLARDEFRANCOS
9/12
Tranvías atravesando o Cantón Pequeno en 1929ALBERTO MARTI VILLARDEFRANCOS
10/12
Tranvías da liña 4 circulando por Linares Rivas, antes GarásALBERTO MARTI VILLARDEFRANCOS
11/12
Esquinas da rúa da Torre co Campo dá Leña, en 1955ALBERTO MARTI VILLARDEFRANCOS
12/12
Cruzamentos da rúa Fernández Latorre con Castiñeiras en 1957. Ao fondo, a fábrica de tabacos e a casa das cigarreras, hoxe edificio de sindicatos