Plan de reforzo para desatascar a entrega de testamentos e escrituras

e. v. pita VIGO / LA VOZ

VIGO CIDADE

Óscar Vazquez

A delegación notarial de Vigo tivo que escanear decenas de hipotecas con chan

20 may 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

A delegación notarial de Vigo, que expide copias de testamentos e escrituras hipotecarias, confía en desatascar o seu servizo e pór ao día o seu traballo en setembro. Unha das razóns do colapso é que, en apenas cinco meses, este servizo recibiu 500 solicitudes de copia de escritura no distrito de Vigo e O Val Miñor, unha auténtica marca xa que o normal é non pasar de 80 ao mes. O aumento do traballo débese a que moitos hipotecados van pedir copia da escritura da súa casa para reclamar ao seu banco a devolución das cláusulas adoito ou dos gastos notariais. E a todo esta carga de copias autorizadas súmanse aquelas, aínda que sexan simples, que solicitan as administracións públicas. Por exemplo, o Concello solicita copias para controlar a plusvalía na venda de vivendas e Facenda interésase polas liquidacións.

Para volver á normalidade, o delegado Jaime Romero e o Colexio de Notarías de Galicia traballan xa para implementar un plan de reforzo de persoal e medios que permita volver á normalidade despois do verán. Aproveitarán que agosto é un mes inhábil na administración de xustiza para gañar tempo e adiantar traballo.

Fontes da entidade admiten que en Vigo hai un atraso na entrega de documentación aos particulares, pero insisten en que só ten unha duración dun ou dous meses e negan tallantemente que o atraso acumulado alcance un trimestre como aseguraron varios avogados afectados. Eses serían casos «moi puntuais» xa que a delegación sitúa a demora media en mes ou mes e medio.

O atasco débese, ademais do alto número de solicitudes, a varios cambios recentes. Segundo fontes da entidade, por unha banda, influíu o peche en Vigo de dous notarías importantes en pouco tempo, a de Pedro Riol (que se trasladou a Pontevedra) e a de Antonio Andrés Salgueiro (xubilado no 2015). Todos os expedientes que manexaban estas oficinas foron transferidos ao arquivo da Delegación Notarial, que os custodia para dar fe dun contrato ou acto xurídico cando o solicite un particular ou a Administración. Outras veces trátase de apostilar (legalizar) un documento para que teña efectos ou validez no estranxeiro.

Trátase de documentos que almacenaban ambas notarías e que, nalgún caso, superan os 25 anos ou mesmo os cen, pois algún se remonta a 1917. A maioría dos expedientes absorbidos seguían «vivos» na actualidade. Esta enorme cantidade de protocolos tivo que ser almacenado, identificado, localizado, escaneado e copiado, o que supón un traballo a maiores do xa existente no partido xudicial de Vigo.

A todo este aumento de traballo súmase que a Delegación Notarial, coa colaboración do colexio galego, fixo unha mudanza recente a unhas instalacións máis modernas no número 5 da rúa Magallanes para solucionar a dispersión de sedes, o que ocasionou un «pequeno atraso».

«Pido tranquilidade, estaremos moi ao día»

O delegado notarial de Vigo, Jaime Romero , afrontou varios cambios nos últimos meses para evitar a dispersión das súas sedes e arquivos, o que xerou un atraso polas dificultades da adaptación.

-Por que hai tanto traballo?

-Por unha banda, chégannos numerosas demandas de particulares, tanto de Vigo como Baiona ou A Ramallosa. Hai un volume enorme de peticións. Por outra, tivemos que desprazarnos ao Concello de Vigo para obter as matrices (tomos), que logo hai que escanear e copiar de forma que cumpran as expectativas do usuario. Non é o mesmo ter ti a copia en notaríaa que ir ao Concello a buscala e escanear o expediente. Temos que tratar con prudencia os escritos, que o escaneado salga ben, que non quede nada atrás. Esixe un labor responsable e meticulosa. Usamos escáneres e fotocopiadoras de alta calidade.

-Houbo máis factores?

-Influíu ao peche de notaríalas de Riol e Salgueiro, dúas oficinas completas, cada unha cunha montaña de escrituras que integramos. Temos que atender esa demanda e integrar dous arquivos do mesmo distrito. Púxose de manifesto ao Concello e pedímoslle a súa colaboración.

-Hai queixas polo atraso.

-Púxose un altofalante a un temor que non é para alarmarse. Pido tranquilidade, calquera urxencia será atendida como agora. Que ninguén pense que se tardan tres ou catro meses como din; falamos de mes ou mes e medio. O proceso é máis longo do habitual porque o normal é un mes. A nosa dispersión das sedes e arquivos xerou un pequeno atraso. Os tramitadores están facendo un esforzo enorme, traballaron no medio dun trastorno pola dispersión e o aumento de protocolos.

-Haberá reforzos?

-Temos un plan de reforzo con apoio temporal de persoal e melloras en medios. Estaremos ao día en setembro.