China foxe do porto de Vigo

Soledad Antón García
soidade antón VIGO / LA VOZ

VIGO CIDADE

Os exportadores do país impoñen as descargas en Portugal polo celo da aduana

29 abr 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

O presidente da Autoridade Portuaria de Vigo, Enrique López Veiga, evitou onte calquera pano quente á hora de pór sobre a mesa os datos de tráfico de marzo: «Foi un mes francamente malo, un mes para esquecer». E non ocultou tampouco a súa preocupación polo feito de que este tipo de costas abaixo non se frean dun día para outro. «Vainos custar convencer os operadores de que somos un porto fiable». Dous son as cuestións que, ao seu xuízo, están propiciando uns números tan malos. Por unha banda, «o simple anuncio» dunha folga na estiba que, ao final, non se produciu e, por outra, o «exceso de celo» dos funcionarios do Posto de Inspección Fronteirizo (PIF), que están a provocar importantes desvíos de mercancía. Os últimos en fuxir, afirmou, foron os chineses.

Por que as importacións chinesas baixaron no primeiro trimestre un 27,49 %?

Porque a pesca conxelada, fundamentalmente cefalópodos, é un dos produtos máis representativos das súas descargas en Vigo, e o pasado mes de febreiro unha vintena de colectores procedentes de China foron bloqueados na aduana de Guixar argumentando un problema documental. Foi o detonante para que, segundo recoñeceu onte López Veiga, os exportadores do país asiático non queiran saber nada do porto de Vigo e teñan imposto que a mercancía que entraba por Guixar leve agora ao Porto.

Por que o PIF vigués pon trabas a mercancía que en Portugal entra sen problema?

A única explicación que atopan os usuarios é un «exceso de celo» que chega a atrasar varios días o despacho de colectores co prexuízo económico que iso implica para as empresas. Estas sosteñen que son as primeiras en entender que ante o mínimo indicio dun posible problema hixiénico-sanitario con calquera carga non só se paralice, senón que se destrúa, pero lembran que non é o caso. Denuncian que o que aquí chegou a pórse en cuestión é a cor da tinta coa que se escriben os documentos de expedición.

Vigo está condenado a seguir perdendo tráficos?

Non necesariamente. López Veiga confirmou onte que o Porto está a traballar nun protocolo co Ministerio de Sanidade, «que agardo que vexa a luz nos próximos días». Os usuarios levan anos reclamando unha aduana máis áxil. Ata agora a resposta sempre fora que no PIF interveñen varios ministerios e que o acordo non é doado. Dar coa solución é un dos deberes que se fixou López Veiga desde a súa chegada ao cargo hai pouco máis dun ano. Di ser consciente de que a industria de transformación require moita axilidade no aprovisionamento. «Temos que eliminar incertezas e convencer a xente de que somos un porto fiable, aínda que nos vai custar como xa nos pasou coa froita de Sudáfrica», di.

Ao impacto negativo do PIF uniuse o da estiba. Que consecuencias está a ter leste?

Aínda que de momento o conflito da estiba hase quedado en mera ameaza, xa que o paro non se fixo efectivo, o só anuncio de que as mercancías poderían quedar atrapadas durante horas ou mesmo días levaron a algunhas navieras a cancelar escalas. É o caso da alemá Hapag-Lloyd, que desde maio do pasado ano viña realizando unha ruta semanal con Montreal e suspendeu as últimas oito. A media estimada de movementos en cada víaje é de 150 toneladas, o que implica a perda dunhas 1.200. «Quero pensar que regresarán, pero non mentres dure a incerteza», lamenta López Veiga, que di que o efecto Maersk tamén se nota . Representa un impacto negativo do 5 %.

Hai algún tráfico que non se resentiu?

A automoción, conservas e pesca fresca. Son algúns dos que creceron e que permitiron amortecer o manco que, en conxunto, situouse nun 14 % en negativo.

López Veiga expón promocionar a cidade co Concello para atraer máis escalas de cruceiros

O tráfico de cruceiros non acada os niveis que, a xuízo do presidente da Autoridade Portuaria, Enrique López Veiga, debe ter Vigo. «Todo o que baixe de 80 escalas é unha mala cifra», adoita repetir. E este ano, se non se produce algunha imprevista, quedará en 74. Por iso, cre que se impón relanzar o comité porto-cidade para, a base de realizar un traballo de promoción conxunto non só co Concello, senón tamén coa Deputación e coa Xunta de Galicia, cambiar a tendencia. Esta situación, asegurou, non pode considerarse froito dunha única causa, «é máis ben o resultado dun conxunto de factores».

Aproveitou a reunión que o consello de administración da entidade celebrou onte para pór a proposta sobre a mesa. Explicou aos conselleiros, entre eles Abel Caballero, que as perspectivas para o 2018 non son boas. «De momento temos confirmadas 45 escalas», dixo. Engadiu que non é menos certo que o ano pasado por esta mesma data tiñan pouco máis dunha vintena e ao final hai programadas 74 visitas, pero considera que iso non supón ningunha tranquilidade. «As perspectivas non son boas e imponse cambialas en positivo. A conclusión é que temos que intensificar a acción comercial», dixo.

Con ese fin anunciou a súa intención de visitar «todas as empresas de cruceiros ata o verán». Pero tamén dixo que sería bo presentarse nas navieras cun proxecto atractivo. Imponse, pois a coordinación para promocionar a cidade. A coordinación ten que facerse extensiva na atención ao pasaxeiro. Navieras e cruceristas teñen que saber que Vigo, ademais de ter un porto seguro «ten un clima envexable, unhas praias formidables, unha natureza digna de contemplar...».

Avogou por traballar na preparación de paquetes turísticos baseados en opcións aínda non moi explotadas como as que teñen que ver coa propia ría, a enoloxía, a ruta das camelias ou a dos pazos, entre outras.

O Concello xa dixo que si á proposta de López Veiga, que «a cooperación co Porto é total», polo que a idea é pórse ao choio canto antes. Proba de que facer piña é urxente é que A Coruña. Tradicionalmente cun número de escalas de cruceiros menor que Vigo, «pasaranos este ano», dixo.

A reunión do consello coincidiu coa presenza por primeira vez na estación marítima do Preziosa. Pertencente á naviera MSC, viaxaban a bordo máis de 3.300 pasaxeiros de ata 36 nacionalidades, na súa maioría brasileiros. Procedente de Lisboa en ruta cara a Southampton o buque ofrece servizos exclusivos para clientes que queiran sentirse como nun iate de luxo, incluído o servizo de mordomo as 24 horas do día.