Alumnos do Instituto Politécnico crean cociñas con impresoras 3D

María Jesús Fuente Decimavilla
maría jesús Fonte VIGO / LA VOZ

VIGO CIDADE

M.MORALEJO

No proxecto participaron sesenta estudantes da materia de Tecnoloxías

29 abr 2017 . Actualizado ás 09:18 h.

Que podemos facer cunha impresora 3 D? Foi a pregunta que se fixeron os alumnos do Instituto Politécnico de Vigo tras recibir o material de mans da Consellería de Educación. O mellor, pensou o profesor Antonio Lago, é pórse ao choio para demostrar de que son capaces as novas tecnoloxías. Con ese obxectivo sesenta estudantes de dous cursos de segundo de ESO puxeron en marcha a maquinaria para elaborar maquetas de cociñas. O motivo de elixir esta estancia da casa e non outra foi a existencia de moitos prismas de base cadrada e cúbica. «A idea é que traballen representación gráfica e escala e un pouco de manipulación», explica o docente. Os alumnos deseñan, amplían escalas e constrúen prismas en cartolinas.

Unha vez que reciben o proxecto con medidas normalizadas, o seguinte paso é a elaboración dos planos e as caixiñas. A continuación chega a construción e para rematar, o decorado cos utensilios logrados a través da impresora 3D. O alumno envía as pezas ao profesor e leste dunha tacada transmíteo á impresora. O resultado é «algo máxico», segundo comentan algún dos participantes na experiencia.

O traballo desenvolveuse o primeiro trimestre na clase de Tecnoloxías durante tres horas á semana e o resultado hase mostrado no vestíbulo do centro de Torrecedeira, onde se adoitan exhibir as actividades.

«Dámoslles ideas, unha especie de guion para que constrúan e eles deseñan. Algúns reproducen a cociña da súa casa e outros a que lles gustaría ter, que en realidade é a idea», indica Lago. Unha vez que conclúe o prazo de exposición, uns levan as maquetas á súa casa e algunhas quedan no instituto.

O material utilizado é en grao sumo variado: papel, plástico, plastilina, cartón, teas, azulexos...

Tanto Antonio Lago como a profesora Esther Fraga, que traballou o curso pasado con esta mesma actividade, aínda que entón sen impresora 3D, recoñecen a importancia deste tipo de actividades, non só na materia de Tecnoloxías, senón en todos co fin de mellorar as destrezas. «É unha materia moi cambiante e gústalles moito. Deberían ter máis materias nas que se traballase por proxectos, como neste caso», apunta Fraga.

A David Alejandro Díaz, un dos alumnos participantes, o que máis traballo lle deu foi a decoración que lle ía pór á cociña, segundo comenta.

Para Candela Cousido, outra das alumnas, «o máis complicado foi facer os mobles un a un, porque ás veces che confundes nas medidas». Igual sucedeulle a Lucía Pintos á hora de cadrar as medidas co mobiliario. Con todo, a Candela Monterde, sucedeulle o contrario: «Facer a decoración da cociña e pegar os mobles para que non se caesen foi o que máis me gustou». Os catro estudantes coinciden en que o mellor do proxecto foi a impresora 3D. «Era moi moi ben ver como se ía facendo caixa a caixa, deberíanse de facer máis traballos como este, era case máxico», comentan ao unísono, mentres os profesores asenten.

«A recompensa é que o que era un debuxo no computador, pódeno tocar»

Tanto Antonio Lago como o seu colega Esther Fraga recoñecen que a impresora 3 D é tamén para eles unha novidade. Tiveron que facer un curso exprés e van aprendendo sobre a marcha, case á vez que os alumnos.

«A recompensa é que o que era un debuxo no computador, pódeno tocar grazas á impresora 3D», explica Lago. A el tamén lle resultou moi interesante a experiencia ao comprobar como aprenden os alumnos a deseñar e como comproban que eses debuxos se corresponden coa realidade. Claro que todo iso leva o seu tempo, sobre todo, os axustes da impresora. Tamén require paciencia preparalo.

As impresoras 3D forman parte do paquete de robótica que se repartiu en institutos de secundaria ao comezo do curso escolar. Cos pequenos robots os estudantes inícianse na robótica ao ser moi sinxelo o seu manexo e estar pensados para que os monten e desmontes os propios estudantes. Grazas a iso, o Politécnico de Vigo conseguiu clasificarse no Concurso Galego de Robótica A maxia dá Robótica, organizado pola Fundación Barrié e a Institución Galega dá Ciencia. Con esta iniciativa trátase de achegar a ciencia aos escolares e fomentar novas vocacións científico-tecnolóxicas.

Os gañadores do Instituto Politécnico de Vigo acudirán a próxima semana á final coa ilusión de lograr un premio. Ao longo do curso escolar desenvolveron unha serie de actividades relacionadas con esta materia, coa que de novo se pretende achegar aos alumnos ao campo tecnolóxico.