Vulcano asina o ferri que garante a supervivencia do estaleiro

Soledad Antón García
soidade antón VIGO / LA VOZ

VIGO CIDADE

ó. vázquez

Unha vintena de auxiliares compartirán a carga de traballo durante 14 meses

28 abr 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

Acabouse a espera. Hoxe é o día no que Vulcano garante definitivamente a súa supervivencia, xa que asina o contrato do ferri. Con ese fin están convocadas en Madrid todas as partes: Banco Santander (propietario do buque), Trasmediterránea (armadora), Pymar (asociación que aglutina aos pequenos e medianos estaleiros privados), ICO (avalista da operación) e por suposto a factoría de Teis. Está previsto que asista tamén ao encontro, neste caso como observador, un representante da Xunta que, ao cabo, foi a gran muñidora para que a construción rematase saíndo adiante. «Foi un soporte importante», recoñecen os traballadores.

A firma supón a volta á actividade do estaleiro despois de máis de cinco anos sen carga de traballo. «Isto significa que volvemos estar no mercado», sinalan desde o comité, conscientes do complicado que resulta conseguir un pedido despois de tanto tempo parados. «É máis doado se os potenciais clientes, cando visitan o estaleiro, poden ver en directo como traballamos», din.

Pois ben, a partir de agora disporán de 14 meses para captar novos pedidos. É o prazo de execución fixado por Trasmediterránea para a entrega do ferri. Máis dunha vintena de empresas auxiliares, a maioría delas da contorna da cidade, estaban tamén pendentes da firma. Son as que van compartir a carga de traballo co estaleiro. Serán as que acheguen o groso dos traballadores (uns 300), xa que o persoal de Vulcano non parou de achicarse desde que no 2011 entrou en concurso de acredores tras entregar o último barco.

Cunha media de idade que rolda os 50 anos, produciuse un goteo de xubilacións que deixou reducida a nómina a 80 persoas das 130 coas que contaba entón. Confiados tanto a dirección como os traballadores en que a venda era cousa feita -aínda que o tempo demostrou que non o estaba tanto-, en decembro renunciaron a encadear máis expedientes de regulación e están todos traballando desde o primeiro xaneiro. Un adianto da Xunta permitiu abonar hai dúas semanas unha das tres nóminas que se lles debían, xa que non había diñeiro na caixa.

O persoal lanzara un SOS á Xunta para cobrar os salarios, pero o adianto non chegou ata que o ICO non confirmou que avalaba a operación. Dita confirmación produciuse despois dunha reunión de urxencia celebrada en Madrid o pasado 9 de marzo, na que as partes lograron un principio de acordo sobre o financiamento que, en definitiva, era o que mantiña bloqueado o contrato.

O buque, de 139 metros de eslora, contará con capacidade para 1.500 pasaxeiros. Disporá de 52 camarotes. Terá tamén máis de 2.500 metros lineais de zona de aparcadoiro para vehículos.