Os estaleiros españois aspiran a  liderar a contratación en Europa

S. Antón VIGO

VIGO

M.MORALEJO

No primeiro trimestre do ano multiplicou por 4 a cifra de negocio en relación co 2016

26 jun 2017 . Actualizado ás 18:13 h.

O sector naval español dá por superados os anos negros nos que a inoportuna alianza entre a crise e a anulación do tax lease propiciaron a caída en picado da contratación. Se o 2016 xa abriu o camiño da recuperación, a carga de traballo conseguida no primeiro trimestre deste ano leva aos estaleiros a aspirar a liderar a construción de buques en Europa. Así o constata o informe de actividade feito público hoxe tras a xunta xeral de Pymar, a sociedade que agrupa aos principais estaleiros privados.

De acordo con devandito informe, o pasado ano as factorías nacionais non só mantiveron posicións relevantes na contratación mundial de buques pesqueiros (segundo lugar), oceanográficos (terceiros) e ferris (cuartos), senón que España se situou como o segundo país da Unión Europea con máis unidades tanto contratadas como en carteira.

O primeiro trimestre do 2017 confirma ese camiño ascendente coa entrada en vigor de 9 buques por importe de 208 millóns de euros e 1,3 millóns de horas de traballo fronte ás 6 unidades do 2016 orzadas en 54 millóns, que garantían 358.000 horas de traballo, o que supón practicamente multiplicar por catro a contratación.

A conselleira delegada de Pymar, Almudena López, sinalou que tras a crise do negocio vinculado ao petróleo, onde España foi tradicionalmente punteira na construción de barcos de apoio a plataformas, os estaleiros souberon adaptarse e reorientar a súa produción cara a outro tipo de mercados. «Estou convencida de que se estaleiros privados e Administración continuamos unidos en Pymar desenvolvendo un traballo serio, eficiente e compartido, apostando pola investigación e a innovación tecnolóxica, poderemos aspirar ao liderado europeo na contratación de buques», dixo.