A coprodución televisiva, «un camiño que non ten volta atrás»

Montse García Iglesias
Montse García SANTIAGO / LA VOZ

TELEVISIÓN

Representantes de cadenas abordaron la coproducción.
Representantes de cadeas abordaron a coprodución. PACO RODRÍGUEZ

Os expertos destacaron en Conecta Fiction que a clave é partir de contido local que teña proxección universal

24 jun 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

«A coprodución é un camiño que xa non ten volta atrás. Imos estar obrigados a cooperar», asegurou Jaime de Aguirre, director executivo de TVN (Chile) no marco do encontro Conecta Fiction, que durante as tres últimas xornadas reuniu a 350 profesionais das principais cadeas e plataformas televisivas, produtoras, creadores, guionistas e empresas investidoras de vinte países en Santiago.

De Aguirre foi un dos participantes nunha mesa de debate sobre a estratexia de produción de televisións de América e Europa, que estivo moderada pola directora de Voz Audiovisual, Fernanda Tabarés. Todos coinciden: a colaboración para crear contidos de ficción é o futuro. «Se unha cadea non está aberta a coproducir con outros países non vai crecer, converteuse nunha necesidade», engadiu Ana Celi Urquidi, directora xeral de Desenvolvemento Estratéxico e Talento de TV Azteca (México). Nesta tendencia, o director da área de cine e ficción de RTVE , Fernando López Puig, explicou que tamén hai que ter precaucións. «Facer quebracabezas de coprodución é moi arriscado, hai que incorporar de xeito orgánico», afirmou, destacando que a incidencia da crise obrigou a buscar fose financiamento e a abrir contidos. Ademais, lembrou que as series son os contidos que crean a fidelidade ás cadeas.

José Navarro, de RTP Portugal, pola súa banda, engadiu o elemento de que esta coprodución pasa por crear contidos locais que poidan ter incidencia universal. Unha cuestión na que tamén profundaron na mesa sobre a procura de contido na que participaron representantes de produtoras de España e México e a vicepresidenta creativa de Sony Pictures Televisión (Estados Unidos). «Hai que facer do local un contido atractivo globalmente», afirmou Amaya Muruzábal, responsable de desenvolvemento internacional da Competencia.

Por outra banda, no marco da feira Conecta Fiction tamén se asinou un acordo entre a Consellería de Cultura e o Instituto Nacional de Cine e Artes Audiovisuais de Arxentina para fomentar a coprodución tanto de longametraxes cinematográficas como series de televisión. Para iso, crearase unha coordinadora que deseñará e redactará convocatorias públicas de axudas.

Juan Manuel Pachón: «Cada vez hai máis paciencia das cadeas coas series»

A ficción televisiva vive a súa idade de ouro, o que tamén se traduciu nun maior recoñecemento para os directores, segundo explicou o presidente da Asociación de Directores de Ficción de Televisión de España, Juan Manuel Pachón. Engadiu que o feito de que haxa maiores orzamentos leva aparellada unha maior presión. «Producións de gran nivel motivan, pero tamén son estresantes, porque o noso labor tamén é entrar nun plan de rodaxe e cumprir un calendario, que significa tempo e diñeiro», engadiu. E a tiranía da audiencia? «Non podes pensalo, aínda que indubidablemente o tes presente. Ás veces parece que hai pouca paciencia, pero creo que está a cambiar e hai un pelín máis de paciencia por parte das cadeas», dixo.