A televisión de pagamento bate marcas en España: representa xa o 20,4 % do consumo

Europa Press

TELEVISIÓN

EFE

Case seis millóns de persoas destinan unha media de 628 euros anuais a este tipo de servizos

19 ene 2017 . Actualizado ás 08:17 h.

O consumo televisivo en España a través dalgunha das modalidades de pagamento representa o 20,4 % na media do 2016, o que supón o seu máximo histórico, segundo o último informe de Barlovento Comunicación, elaborado a partir de datos de Kantar Media. Así mesmo, os datos de evolución mensual mostran unha tendencia crecente e o conxunto da televisión de pagamento pecha o último mes do ano no 20,7 %. O Cable integra as cadeas Telecable, MundoR, Euskaltel, etc; IPTV, MovistarTV, Jazztel, Vodafone, Orange TV ;e Satélite Dixital,  Movistar+.

Deste xeito, obsérvase que, no ano 2016, a penetración da televisión de pagamento é de preto de 16 millóns de españois, é dicir, o 35 % dos individuos de catro ó máis anos en España están abonados ou reciben algunha das modalidades: Cable, IPTV ou Satélite Dixital.

O informe indica que o grupo de Temáticas de Pagamento (ao redor de 90 cadeas) supón o 7 % do total da audiencia de televisión, cunha cobertura diaria de 6,3 millóns e 20 millóns no total do 2016, é dicir, o 14 % da poboación ve polo menos un minuto de Temáticas de Pagamento ao día e no acumulado do período a audiencia acumulada é do 45%. Así, o número de minutos media que os espectadores de Temáticas de Pagamento visionan estas cadeas ascende a 117 minutos diarios. Ademais, en torno ao 8 % do total de consumo corresponde a visionado en diferido (vosdal+AD1-7).

O máis visto do 2016

Respecto da emisión máis vista en lineal do ano 2016 das Temáticas de Pagamento, o estudo mostra que foi o partido de fútbol que enfrontou ao Barcelona e ao Real Madrid o 3 decembro do 2016, con 2.214.000 espectadores de audiencia media e o 76,2 % de cota de pantalla sobre o mercado de temáticas de Pagamento; mentres que en diferido foi The Walking dead o pasado 5 decembros, con 422.000 espectadores de audiencia media.

Doutra banda, a película máis vista do 2016 en lineal foi O Libro da Selva o 25 decembro, con 94.000 espectadores de audiencia media e 7,7 % de cota de pantalla pago. Na suma de lineal máis diferido, a película máis vista foi Oito Apelidos Cataláns o 24 xuño, que acumulou unha audiencia media de 309.000 espectadores en ambas as dimensións de visionado.

A investigación pon de manifesto que a composición da audiencia das Temáticas de Pagamento por sexos e idades mostra que o seu perfil é maioritariamente masculino e de individuos de 25 a 64 anos, que significa dous de cada tres espectadores e Temáticas de Pagamento.

Finalmente, segundo o último Estudo de Investimento Publicitario Estimado de InfoAdex, correspondente ao período xaneiro-setembro do 2016, a televisión de pagamento supuxo o 3 % da torta publicitaria.

628 euros ao ano

Con respecto ao desembolso por acceder a estes servizos, máis de 5,85 millóns de españois (o 11 % da poboación) destinan unha media de 628 euros anuais a este tipo de servizos, é dicir, o 9,1 % do gasto medio anual en facturas no fogar, segundo un informe elaborado por Kelisto.é.

Desta forma, a investigación sinala que os españois gastan un total de 3.049 millóns de euros anuais en ver televisión premium, mentres que o custo mínimo medio mensual para gozar de televisión de pagamento co paquete de televisión máis básico de cada operadora sitúase en 52,38 euros ao mes.

O estudo mostra ademais que o 83 % dos españois recibe o servizo a través dun paquete de telefonía móbil, Internet e televisión, contratado a unha operadora de telecomunicacións; mentres que o 17 % restante faino abonándose directamente a plataformas de televisión de pagamento a través de Internet, como Netflix, HBO ou Amazon Prime Vídeo.

Respecto ao consumo de televisión de pagamento, esta análise revela que non é uniforme en todas as partes de España, sendo Asturias a rexión na que máis se contratan servizos de televisión de pagamento, xa que o 19,1 % dos seus habitantes contan con eles. Séguenlle a Comunidade de Madrid (15,3 %), Melilla (14,1 %) e Illas Baleares (13,9 %), mentres que no extremo oposto aparecen Murcia, onde o 8,5 % da poboación contratou servizos de televisión de pagamento, seguida de Estremadura e Andalucía, ambas as co 9,2 % da poboación.

Por provincias, o estudo mostra que tras Asturias e Madrid sitúase As Palmas como a provincia con maior porcentaxe de habitantes subscritos á televisión de pagamento (14,3 %), seguida de Guipúzcoa (14 %) mentres que Almería é a provincia española na que existe menor penetración da televisión de pagamento (7,1 % da poboación).