Patrocinado por:

André Castelo Pichel: «Non vale que todo o mundo poida acceder a todo»

Javier Armesto Andrés
Javier Armesto REDACCIÓN / LA VOZ

LECER\

Experto en protección de datos, lamenta que a xente venda a súa privacidade a cambio do «todo gratis»

24 abr 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

APDTIC é un bufete xurídico especializado en protección de datos, comercio electrónico e propiedade intelectual e industrial. O santiagués André Castelo Pichel é o seu CEO e fundador.

-Como xurdiu a compaña?

-Naceu a finais do 2015 ao ver as necesidades non só en Galicia, senón a nivel nacional, onde hai unha chea de novas aplicacións nas que a tecnoloxía vai por diante e necesítanse solucións legais.

-Hai moita preocupación polo tema da protección de datos.

-As redes sociais, a robótica, os drones... poden supor unha intromisión na privacidade das persoas. O 25 de maio do 2016 aprobouse o novo regulamento europeo de protección de datos, que se aplicará desde maio do 2018. As empresas e os organismos públicos teñen que adaptarse.

-Que regula?

-Desde como solicitas o consentimento dunha persoa, ao organigrama dunha empresa, sobre todo mediana ou grande, que de forma interna vai ter que organizar os permisos que teñen os seus propios traballadores aos datos dos seus clientes. Non vale que todo o mundo poida acceder a todo. E a figura estrela é o delegado de protección de datos.

-Haberá límites á privacidade?

-Hai dous principios crave. Primeiro, a privacidade do deseño: cando ti fas unha aplicación, unha rede social, unha solución, que a privacidade do usuario non se vexa comprometida. E isto está moi ligado á privacidade por defecto, por exemplo nunha rede social como Facebook ou Twitter: cando nos rexistramos, por defecto aparecen uns requisitos polos cales a información se comparte co público de forma xenérica e non se limita. Iso vai cambiar.

-Desaparecerán?

-Non se trata de que non se faga, senón de que se faga e se informe correctamente ao usuario. Que teñan o meu consentimento expreso e informado, non como agora, que che poñen unhas condicións xenéricas que non se le ninguén. Vivimos nunha sociedade na que a xente está disposta ao todo gratis, vendo a miña privacidade, vendo os meus datos a cambio de que mo deas gratis. E estámolo pagando en certa medida.

-APDTIC participou no último Mobile World Congress. Cal era o obxectivo?

-Queremos saber onde vai o tema do Big Data e da Internet das Cousas, dun mundo conectado xa sexa nos coches, nas casas ou nas cidades. Isto vai ser unha intromisión na privacidade, así que vai supor un cambio ao que debemos estar adaptados. Temos que asesorar aos nosos clientes e adiantarnos na parte legal. Necesitamos ver cara a onde vai o mundo nos próximos anos.

-E cara a onde cre que vai?

-O cambio é exponencial, coa realidade virtual, a robótica e a intelixencia artificial, tres áreas que van cambiar a forma de ver e facer as cousas, tanto as empresas como os propios usuarios.

Avogados Dixitais, unha plataforma galega para axudar á dixitalización das empresas

A finais de marzo presentouse en Santiago Avogados Dixitais (AD), unha nova plataforma impulsada por catro despachos galegos (Oliveirais Avogados, Hinrichs Avogados, Iaraz e APDTIC) e a tecnolóxica IOT Partners. A súa misión é pór fin á inseguridade legal que xera a moitas empresas o descoñecemento das novas ferramentas tecnolóxicas, e que é un dos principais freos á hora de dar o salto ao mundo dixital.

Calquera nova start up ten que asumir entre 2.000 e 2.500 euros o primeiro ano só en cuestións legais, e, ademais, con múltiples interlocutores. Avogados Dixitais «simplifica os procesos cun só interlocutor e aforra un 30% en diñeiro e en tempo», asegura María Araújo, socia directora de AD.

Durante este ano, Avogados Dixitais ofrecerá asesoramento gratis aos proxectos que sexan considerados viables e de interese para a sociedade galega.