Patrocinado por:

Pablo Ledesma: «A dous de cada tres universitarios o móbil páganllo os seus pais»

Javier Armesto Andrés
Javier Armesto REDACCIÓN / LA VOZ

LECER\

BENITO ORDOÑEZ

A marca do grupo Telefónica para mozos Tuenti recortou as tarifas e limitará a velocidade cando se esgoten os datos

25 mares 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

De rede social de éxito -en España Tuenti chegou a superar a Facebook - a operador móbil virtual (OMV). Pablo Ledesma (Madrid, 1969), director xeral, explica a nova estratexia da compaña.

-Como se pasa de ser o Facebook español a un operador móbil virtual?

-Cando Telefónica comprou Tuenti fai cinco anos decidiuse pivotar o que era un modelo de compaña como rede social cara a un modelo de negocio completamente diferente e construír unha operadora móbil como segunda marca de Movistar . Ingresamos moito máis diñeiro ao segundo ano como operadora móbil que como rede social. E o que se fixo foi aproveitar todo o talento desa xente que creou a rede social para construír desde cero un operador móbil cento por cento dixital.

-Como rede social Tuenti chegou a ter 15 millóns de usuarios rexistrados. Cantos ten agora?

-Tuenti tiña 255.000 clientes en toda España a finais do ano pasado. En Galicia son 20.000, hai unha penetración un pouco por amais da media nacional.

-Que posición ocupa no ránking de OMV?

-Competimos con todos, tamén con Vodafone , Movistar e Orange, porque hai clientes que só queren móbil. Pero entre Simyo, Masmovil, PepePhone, Lowi e Tuenti, ocupamos o cuarto lugar. Despois hai unha chea de marcas moito máis pequenas.

-Estar dentro de Telefónica, non choca cos plans de Movistar?

-O grupo Telefónica quere situar Tuenti para concentrarse nun oco de cliente entre 18 e 50 anos que soamente quere contratar un móbil. Nós ofrecémolo dun xeito moi especial, cento por cento dixital, o centro de atención comercial é exclusivamente online, vendemos maioritariamente online e o xeito que temos de comunicarnos cos nosos clientes é moi colaborativa. Telefónica busca con Tuenti chegar a este tipo de cliente e experimentar fórmulas novas de maneira que Tuenti sexa complementario a Movistar.

-Renovaron as súas tarifas con nomes como LOL, OMG, WTF. A RAE non estará moi contenta...

-Intentamos construír isto de xeito colaborativa co noso clientes, co noso target. O nome das tarifas [siglas que corresponden, en inglés, a Lot of laughs, Oh my god e What the fuck] foi unha proposta do grupo de millenials, dixeron 'por que non as chamas así'. E creo que foi un acerto, chama moito a atención e é un xeito coloquial de expresarse nas redes sociais, que é o target.

-Xa non devolven diñeiro polos datos non consumidos, non?

-Non. Durante o 2016 propuxemos ao mercado un xeito de comercializar as tarifas de datos de maneira que devolviamos o diñeiro dos gigas non consumidos. Creo que era un enfoque moi honesto, que ningún outro fixera en España, pero era difícil de implantar e o mercado non o acolleu. Preguntamos aos nosos clientes que preferían, se seguir devolvéndolles diñeiro ou ter unhas tarifas nas que os gigas fosen un pouquiño máis baratos e levasen 4G, voz dixital ilimitada..., e maioritariamente inclináronse por esta segunda opción.

-É Tuenti soamente unha operadora para mozas?

-Bo, eu teño 47 anos e son novo, así que é unha operadora para min. Cando dicimos novos referímonos a toda aquela persoa que está a estudar, buscando o primeiro traballo ou buscándose a vida, que xa ten o seu primeiro traballo e estase establecendo. A dous de cada tres universitarios o móbil páganllo os seus pais. E chega un momento no teu ciclo vital no que tes casa e fillos e entón compras fibra, televisión... e aí xa están as ofertas converxentes. Tuenti ofrece servizos só móbil e por iso dicimos que estamos enfocados nos mozos, pero algún pode pensar que falamos só de veinteañeros e non, máis da metade dos nosos clientes están por baixo dos 45 anos e a outra metade por amais .

-Onde están os empregados de atención ao cliente?

-Encántame que me fagas esa pregunta, eu estou sentado no medio deles. Están aquí, connosco [as oficinas están en Madrid]. En Tuenti o 90 % do persoal ten menos de 35 anos e nese persoal 30 persoas son as que comparten o Customer Care, o coidado do cliente. Eles non teñen obxectivos de venda, só lles dicimos ti dialoga co cliente e soluciónalle a vida. En 30 segundos responden a un chat.

-Que pasa cando un usuario esgota o seu plan de datos?

-Coas novas tarifas segues navegando á máxima velocidade e cobrámosche 1,2 céntimos o mega. Hai dúas fórmulas no mercado: reducir a velocidade e esta que acabo de explicar. E nesta de seguir navegando a máxima velocidade somos os que temos o prezo máis barato. Con todo, a nosa intención é estrangular a velocidade. Non o fixemos, por un problema técnico, pero en breve reduciremos a velocidade porque o que maioritariamente nos pediron os clientes é non pagar máis da tarifa que contrataron.

«O dono dos datos é o cliente. As fotos que ti colgas en Facebook son de Facebook»

Os usuarios de Tuenti consumen de media 1 GB de datos móbiles ao mes. «O que pasa é que os clientes que contratan 1 GB consumen de media menos e os que contratan 4 GB consumen de media máis -explica Pablo Ledesma-. Tuenti foi hai xa anos o primeiro que puxo a referencia de tarifa plana de 1 GB. Entón parecía unha chea e agora mesmo unha persoa que faga un uso do móbil normal e corrente, entre 18 e 35 anos, quédaselle curto».

-Vostede impulsou a primeira plataforma de Big Data en Telefónica. Hai moita preocupación sobre o uso que as telecos fan dos datos dos seus usuarios.

-En Telefónica temos moi claro que o dono dos datos é o cliente. De feito, en Tuenti demos fai un ano a posibilidade aos clientes da rede social de recuperar as súas fotos. Facebook non fai iso, as fotos que ti colgas en Facebook son de Facebook.

-Que opina das novas restricións a aparellos electrónicos nos avións?

-A seguridade nos avións é o principal. Vivimos nunha sociedade na que cada vez máis hai un debate sobre seguridade, pero eu persoalmente enténdoo. A verdade é que sería fantástico ter un móbil no avión e usalo, pero non por amais da seguridade da xente.