Patrocinado por:

Nintendo Switch recibirá máis de 60 xogos «indies» este ano

Javier Armesto Andrés
Javier Armesto REDACCIÓN / LA VOZ

LECER\

A consola sae hoxe á venda no medio de gran expectación ao tratarse dun dispositivo que fusiona o xogo de salón co portátil

03 mares 2017 . Actualizado ás 09:25 h.

As consolas de videoxogos teñen ciclos de vida de ao redor de 6 anos, antes de ser discontinuadas e dar paso a unha nova xeración. Actualmente estamos na recta final da oitava -PS4, Xbox One- e Nintendo dá hoxe o pistoletazo de saída a unha nova etapa neste sector do entretemento co lanzamento de Switch. É un acontecemento histórico non só pola gran expectación creada, senón porque por primeira vez un dispositivo deste tipo fusiona o xogo de salón (na televisión) co portátil.

A compaña xaponesa necesitaba arriscar para volver liderar unha industria que revolucionou no 2006 coa Wii e o seu innovador sensor de movemento. A súa sucesora, a Wii Ou, a pesar de avanzar algunhas das solucións que agora herda Switch -como o mando-comprimido que permitía xogar sen depender do televisor-, non puido repetir aquel éxito. Niso tamén tivo algo que ver a ausencia dun catálogo de xogos completo, especialmente de títulos FPS (first person shooter ou disparos en primeira persoa), así como as limitacións da consola para o xogo online.

Switch quere superar eses obstáculos desde o primeiro ano. Nintendo anunciou que antes de que acabe o 2017 lanzáronse máis de 60 xogos indies (independentes) de calidade na tenda dixital da consola. A compaña xaponesa chegou a acordos con estudos de todo o mundo, como o sueco Image & Form Games, que prepara SteamWorld Dig 2, unha aventura mineira de plataformas. Inti Creates sacará -xa o 9 de marzo- Blaster Master Zero, segunda parte dun xogo de combates en paisaxes de ciencia ficción. Pocket Rumble (de Chucklefish Games e Cardboard Robot Games), Mr. Shifty (tinyBuild), Shakedown Hawaii (vBlank), Graceful Explosion Machine (Vertex Pop), Tumbleseed (aeiowu), The Escapists 2 (Team17), Kingdom: Two Crowns (Raw Fury e Noio) e Flipping Death (Zoink Games) son outros dos títulos confirmados.

A eles únense os clásicos de Nintendo, desde os seus personaxes máis icónicos como Mario e Link -o heroe de Zelda, que volve cunha nova entrega cualificada pola crítica de obra mestra, Breath of the Wild- a eses minijuegos pensados para a diversión en familia ou entre amigos e que son un dos acenos de identidade da compaña nipoa. 1-2-Switch, unha compilación de vinte e oito aloucados retos a dúo, saca partido da avanzada tecnoloxía dos mandos Joy-Con, capaces de simular a sensación dunhas canicas chocando no interior dunha caixa ou de identificar formas, movementos e distancias dos obxectos mediante unha cámara de infravermellos.

O golpe definitivo na estratexia de Nintendo sería a chegada á consola dun Call of Duty, o rei dos FPS; algo que xa ocorreu coa Wii pero que nesta ocasión, xusto antes da campaña do Nadal -especular con que o lanzamento sería no outono- e coa posibilidade de xogar en modo portátil, dispararía as vendas.

Fronte a unha Xbox One que perdeu a última guerra das consolas e unha PS4 que xa completou o seu ciclo (incluíndo un millón de sistemas VR vendidos), Switch ofrece múltiples experiencias de entretemento. Pódese soster cada Joy-Con en unha man, ou ben pasarlle un a un compañeiro e empezar a xogar en modo multijugador na tele ou na pantalla da consola, grazas ao modo tabletop. E se ímonos de casa, abonda axustarlle os mandos, sacala da súa base e a partida seguirá sen interrupcións.