Patrocinado por:

Yahoo!, o xigante con pés de barro que desaparecerá tras a súa venda a Verizon

michael mcloughlin MADRID / COLPISA

LECER\

ROBERT GALBRAITH

Marissa Mayer, directiva que deixou Google para reflotar a compaña, abandonará o cargo

16 ene 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

En éraa de Internet , os 23 anos que transcorreron desde que naceu un dos grandes imperios da revolución dixital son un mundo. Yahoo!, outrora un dos maiores terratenientes do ciberespazo e marca emblemática forxada a base duns e ceros, encamíñase cara ao seu fin. Verizon, empresa que adquiriu a estrutura da compaña de Sunny Valley, anunciou que sacrifica esta identidade para refundila baixo o nome Altaba.

Iso ocorrerá cando culmine o proceso de compra, momento no que Marissa Mayer, CEO da firma, abandonará o cargo. Con ela vaise a muller que cambiou Google por Yahoo! Chegou no 2012 e soñou con levantar un xigante de barro, que por aquel entón xa arrastraba os pés. Mayer era a primeira muller no cargo e chegaba ata aí co aval de ter sido unha peza crave en proxectos como Google Maps, Gmail ou Street View.

Como toda historia de éxito en Silicon Valley, o camiño arrinca ou nun garaxe ou un cuarto de universitarios. Foi en 1994, cando Jerry Yang e David Fío ordenaron a amálgama de webs que existían daquela nunha especie de directorio de páxinas que facilitaba a procura. O invento triunfou entre os seus compañeiros e aos poucos, foi estendendo a súa popularidade. A final dese ano, xa contaba con 100.000 visitas cada 24 horas.

Os investidores fixáronse neles. Inxectaron diñeiro á compaña que crecía con novos produtos dixitais. Yahoo! aproveitouse da febre das puntocom e foi precisamente a burbulla a que lle asestou un golpe, aínda que non mortal, que foi suporía o inicio dunha lenta e longa decadencia. 

Neses anos naceu Google, que ao cabo sería o gran verdugo do modelo de procura creado por Yang e Fío. O que agora é o buscador máis popular de Internet pediu financiamento a Yahoo! nos seus inicios, o que lles tería aberto a porta a pertencer ao club de accionistas dunha das multinacionais máis valoradas do mundo. Catro anos máis tarde, no 2002, tiveron a oportunidade de comprala. Só ofreceron 3.000 millóns, mentres que Sergei Brin e Larry Page nunca baixaron dos 5.000 millóns. A negociación rompeu e nunca máis se soubo máis diso.

Oportunidades perdidas

A gran G -agora Alphabet- empezou a crecer. Chegou Android, a máquina de xerar diñeiro coa publicidade contextual que non deixaba de funcionar. Google experimentou con robótica, drones de repartición e coches autónomos. Yahoo! vía pasar oportunidades perdas e como o seu rival adquiría empresas que ían minguando o seu negocio progresivamente.

Só houbo un triunfo notable: a compra de Flickr. A plataforma de fotografía foi ata hai poucos meses a súa gran esperanza. No 2008, a historia volveu repetirse: Yahoo! negociou a compra de Facebook. A súa carta quedou curta e Mark Zuckerberg decidiu seguir o seu camiño. 

Dous «hackeos» masivos

A chegada de Mayer supuxo un pequeno balón de osíxeno. Imprimiu un novo ritmo á compaña e apostou por novas adquisicións. Incorporou Tumblr, unha plataforma de blogues, a un decadente armazón de servizos en liña. Non foi suficiente, con todo, para frear a Facebook, que adquiriu Instagram e WhatsApp, creando un rival demasiado forte no mundo dos contidos. 

A compra de Yahoo!, da que faltan flocos por pechar, tamén perigou. Fíxoo por dous hackeos masivos coñecidos nos últimos meses e que afectaron a millóns de usuarios. Ocorreron en setembro e en decembro do 2016 e máis de 1.500 millóns de contas víronse comprometidas. Pero, que pasará cando Altaba sexa unha realidade coas miles de contas de Yahoo! que seguen activas? Os seus propietarios poderán seguir utilizándoo sen problemas. Yahoo Mail, Yahoo Deportes e a aplicación de Yahoo Tempo seguirán coa súa marca.