Patrocinado por:

O libro de Apple

Javier Armesto Andrés
Javier Armesto CRÓNICAS DO GRAFENO

LECER\

17 novs 2016 . Actualizado ás 05:00 h.

O último de Apple é un libro. Titúlase Designed by Apple inCalifornia , como a metade do famoso slogan da compaña da mazá, e é unha homenaxe a Steve Jobs a través dos produtos lanzados desde 1998, cando o fundador volveu tomar as rendas da empresa e fíxoa renacer das súas cinzas. Paréceme moi acertado, porque o deseño é un dos aspectos a miúdo infravalorados polos geeks, que se fixan só na lista de especificaciones dun móbil ou un computador, nunha especie de onanismo dixital: canto máis longa, mellor. Pero, ao final, o deseño é un dos aspectos crave na decisión de compra de calquera produto, desde a roupa que vestimos ao coche que conducimos. E Apple figura por méritos propios -talvez habería que dicir por mérito de Jobs e de Jony Ive- no Olimpo do deseño tecnolóxico, xunto a firmas como Braun ou Bang&Olufsen.

O deseño de Apple caracterizábase por unha exquisita simbiose entre forma e función, sen que esta última se supeditase á primeira. Así triunfaron o iMac, o iPod con click wheel, o iPhone e a súa pantalla táctil... Con todo, nos últimos tempos moitos seguidores da marca senten que se traizoaron estes principios e a función hase sacrificado en favor dunha obsesión pola delgadez dos dispositivos, inversamente proporcional ao grosor da conta de resultados. Un MacBook con pantalla Retina e TouchBar está moi ben, pero se o disco SSD está pegado á placa e a batería á carcasa e non se poden cambiar, é un gran fallo... de deseño.