Patrocinado por:

Morreu a fotografía tradicional?

Javier Armesto Andrés
javier armesto REDACCIÓN / LA VOZ

LECER\

A feira Photokina mostra as novidades dun sector ameazado polos «smartphones»

24 sep 2016 . Actualizado ás 18:43 h.

Huawei e Leica Camera AG anunciaron onte a creación dun centro conxunto de investigación e innovación. O Max Berek Innovation Lab -leva o nome do pioneiro alemán da microscopía e creador das primeiras lentes Leica- situarase en Wetzlar, sede da empresa xermana, e contribuirá a potenciar o desenvolvemento de sistemas ópticos e tecnoloxías de software, co fin de mellorar a calidade de imaxe de aplicacións fotográficas e para dispositivos móbiles.

Que unha compaña como Leica, considerada a máxima referencia en fotografía tradicional e venerada polos grandes mestres desta disciplina -Cartier Bresson, Robert Capa, Sebastiãou Salgado e Alberto Korda, entre moitos outros, usaron os seus cámaras-, sele unha alianza co terceiro fabricante de smartphones do mundo é canto menos significativo. Ambas xa colaboraron no lanzamento, fai cinco meses, do Huawei P9, un móbil con dobre cámara traseira ao estilo da que acaba de estrear o novo iPhone 7 Plus.

«Nun futuro, máis do 90 % do tráfico de datos estará constituído por imaxes e vídeos», explicou Ren Zhengfei, CEO de Huawei. O laboratorio Max Berek desenvolverá solucións de imaxe, realidade aumentada e realidade virtual e, segundo Andreas Kaufmann, presidente do consello asesor de Leica, traerá «tecnoloxías revolucionarias para o mundo da imaxe».

A realidade é que esa revolución da que fala Kaufmann hai xa tempo que está en marcha, e a feira Photokina, o maior escaparate mundial do sector -celébrase en Colonia cada dous anos-, foi testemuña esta semana de como os dispositivos móbiles están a transformar ás firmas históricas da fotografía. Alí estiveron xigantes como a xaponesa Nikon, que mostrou neste salón a súa nova cámara para captar contidos en 360 graos (para visionarse con lentes de realidade virtual) e que grava vídeos en 4K Ultra HD e secuencias de intervalos (estafe-lapse).

Hasselblad, o fabricante sueco cuxas cámaras pisaron a Lúa da man dos astronautas do Apolo XI, presentou como agasallo do seu 75 aniversario a V1D, Trátase dunha actualización da súa clásica caixa negra, un corpo en forma de cubo ao que se lle pode adaptar diversos módulos, desde empuñaduras para zurdos a pantallas ou visores. Unha idea que remite á do smartphone modular, que xa ensaian compañas como Google ou LG.

As redes sociais e os vídeos en ultra alta definición mandan, e por iso un dos pratos fortes de Photokina, que conclúe mañá, foi o lanzamento da nova GoPro Hero 5, a referencia entre as cámaras de acción. Estes dispositivos hanse convertido nunha das patas da web 2.0, a evolución de Internet na que os usuarios deixaron de ser actores pasivos (meros navegantes) para converterse en parte activa da mesma, participando e contribuíndo á creación de contidos. GoPro, fundada en California no 2002, foi das primeiras en darse conta do interese de moitos usuarios en gravarse facendo deporte. A Hero 5 recoñece comandos de voz, e, se chegamos a un punto onde hai conectividad Wifi, ela mesma pode subir os clips á Rede.

Fronte a estes modelos, as cámaras de toda a vida tiveron que adaptarse incorporando elementos dos smartphones, como pantallas táctiles, conectividad inalámbrica e editores fotográficos integrados que permiten retocar unha fotografía sen necesidade de computadores. Aínda fortes no mercado réflex (SLR) e profesional, os fabricantes tradicionais perderon a batalla das compactas e están preto de sufrir o mesmo coas bridge (cámaras ponte); só o formato Micro Catro Terzos, impulsado por Olympus e Panasonic, mantén o tipo grazas á posibilidade de montar obxectivos intercambiables nun corpo máis reducido que o dunha SLR.