Patrocinado por:

O dobre-check azul de WhatsApp ou o «hackeo» de Sony, entre os «tecno-erros» do 2014

Colpisa

LECER\

Doble Check

Apple, Google, Facebook ou Heartbleed protagonizaron algún dos grandes patinazos do sector o ano pasado

27 ene 2015 . Actualizado ás 04:34 h.

2014 foi un ano intenso no que tendencias como o 4K ou os wearables cobraron forza, o interese polos móbiles chineses disparouse e a realidade virtual tomou impulso. Con todo, nun gremio tan hiperactivo como o tecnolóxico tamén se deron bandazos que tiveron como protagonistas a empresas como Whatsapp, Google ou Apple. WhatsApp e o dobre-check azul Os de Silicon Valley creron en novembro que non abondaba co famoso dobre-check, o sinal que indica que a mensaxe chegou ata o seu destino, e incorporaron ao programa de mensaxería a cor azul. Se os dous ticks adquirían esa tonalidade significaba que o destinatario da mensaxe habíaa lido. A decisión xerou unha gran controversia, pois puña en aprietos a quen querían ignorar a certos usuarios. WhatsApp respondeu as queixas e permitiu eliminar a funcionalidade pero, de momento, só en Android. Samsung Galaxy S5 A pesar do rotundo éxito do Note 4 e de seguir no máis alto do ránking de vendas, a Samsung ségueselle atragantando o seu particular pulso co iPhone. O Galaxy S5 non conseguiu o agardado xa que se venderon un 40% menos de terminais do previsto. Tres directivos foron as últimas cabezas de turco tras Chang Dong-hoon, responsable do deseño, que foi relegado en maio. A isto súmanse os rumores de que o Galaxy Alpha, un gama alta de bordos metálicos, podería ser substituído por un modelo máis alcanzable tras a súa morna acollida. «Driveclub» e «Assassin's Crede: Unity» Un despropósito. Así foron os dous lanzamentos máis desastrosos do ano no que a videoxogos se refire. Driveclub, o título de carreiras exclusivo de PlayStation 4, chegaba cun ano de atraso e facíao nunhas condicións pésimas -o online, unha das partes fundamentais do xogo, sinxelamente non funcionaba-. Meses despois, Sony e Evolution Studios lograron reconducir a situación, aínda que pediron desculpas e regalaron expansións que ían ser de pagamento. No caso de Assassin's Crede: Unity, chegou ás tendas cheo de erros. Texturas que fallaban, caídas no rendemento, personaxes flotando... Ubisoft segue corrixindo problemas e xa regalou expansións e ata xogos en compensación. Google Glass Parece que o interese polas lentes de realidade aumentada de Google desinflouse e que os reloxos intelixentes situáronse como punta de lanza da revolución da tecnoloxía vestible. Anunciadas hai moito tempo, aínda non hai noticias sobre o seu lanzamento comercial e os poucos que dispoñen dunhas tiveron que deixarse 1.500 dólares para facerse con elas. Aínda que hai quen fala dun eventual novo modelo, pecháronse as catro tendas físicas onde se vendían e viuse como moitos desenvolvedores abandonaron os seus proxectos Amazon Fire Phone A Amazon non lle foi nada mal con Kindle Fire, o comprimido de baixo custo, e quixo probar sorte cun smartphone. O prezo, 649 dólares, foi o gran problema. A compaña non logrou atraer aos consumidores a pesar de que o dispositivo contaba cunha nova función de perspectiva dinámica, unha sorte de efecto tridimensional que evitaba ao usuario as engorrosas lentes. Nos seus dous primeiros meses, medios especializados apuntaban a que só se puxeron en circulación uns 35.000 móbiles e as perdas serían de 134 millóns de euros. O buraco Heartbleed Aínda que a orixe do problema remóntase ao Nadal de 2011, este pasado ano descubriuse un grave erro de seguridade en Open SSL, un dos sistemas de cifrado de código aberto máis estendidos da Rede. O cambio que introduciu un programador deixo expostos millóns de datos persoais, xa que desde bancos ata redes sociais fai uso deste complemento expresado con icona dun cadeado ou a nomenclatura «https». Diferentes empresas e organismos emitiron informes cun número dispar de sitios afectados e xigantes do tamaño de Twitter ou Dropbox pediron aos seus usuarios renovar as súas claves abrindo de novo o recorrente debate da seguridade en Internet. Actualizacións de Apple O software embazou o lanzamento do iPhone 6 e o iPhone 6 Plus. Tim Cook viviu un auténtico quebradizo de cabeza coas actualizacións de iOS 8, que se acabou convertendo nunha crise do antenagate do iPhone 4 ou os desatinos dos seus mapas. O mal rendemento da batería, o pésimo funcionamento do Wifi ou os fallos no lector de pegadas tratáronse de liquidar cun parche que non mellorou as cousas. A compaña acabou decidindo retirar a actualización para atallar estes fallos. Sen alternativas a Android e iOS Desde fai tres anos levan sucedendo iniciativas como Firefox VOS ,que prometen erixirse como alternativas que non rematan de callar a escala global mentres iOS e Android séguense repartindo a maior parte do pastel. A que parece ter máis posibilidades de gañar terreo é Tizen, unha solución liderada por Samsung entre outras compañas, que aterrou nun pequeno grupo de máquinas como cámaras, reloxos e algún teléfono da factoría surcoreana, que tamén o incorporará este ano aos seus televisores. Sony Pictures, «hackeada» En novembro, un grupo chamado Gardiáns da Paz deixaba inservibles os computadores da compaña, roubaba 33.000 documentos de Sony Pictures, borraba sistemas críticos e envorcaba toda a información en Internet O FBI sinalou a Corea do Norte como culpable e a empresa anulou a estrea de The Interview , unha comedia que facía mofa do líder norcoreano, Kim Jong-un. Finalmente, a película estreouse en cines e plataformas dixitais e recadou 18 millóns de dólares en menos dunha semana. Facebook xoga cos seus usuarios En xuño un informe revelaba que Facebook estivera xogando cos sentimentos duns 700.000 usuarios nun experimento psicolóxico cuxos resultados se publicarían nun estudo académico. A compaña de Mark Zuckerberg provocou que algúns internautas visen no seu muro fundamentalmente publicacións tristes e outros, noticias positivas. O estudo revelou que, minimamente, os sentimentos e as emocións contáxianse, pois os usuarios usaban máis palabras negativas ou positivas nas súas propias publicacións. Á compaña chovéronlle críticas e, aínda que non negou que os usuarios seguirán sendo cobayas, si especificou que serían máis responsables á hora de realizar estes estudos.