Os alumnos españois perden 20 puntos en PISA ao ler en Internet

Sara Carreira Piñeiro
sara carreira REDACCIÓN / LA VOZ

SOCIEDADE

monica ferreirós

Carecen de habilidade para planificar as procuras e valorar as fontes

10 oct 2015 . Actualizado ás 05:00 h.

Os estudantes españois teñen no apartado de lectura no informe PISA unha situación non moi folgada, con 486 puntos (Galicia está mellor, con 498), que os sitúan entre os postos 19 e 25 dos 31 da OCDE. Pero se lendo en papel os mozos de quince anos españois distan de facelo moi ben, a cousa complícase moito máis se se lles senta fronte a unha pantalla e a información chega por Internet. Entón, caen ao grupo de cola (postos 23 a 26) con 466 puntos.

Por que esta diferenza? Segundo o último informe monográfico -PISA in Focus- os nenos que destacan seleccionan con coidado os vínculos que pensan consultar antes de acceder a eles e seguen as ligazóns o tempo que sexa necesario. Está claro que os españois non se toman ese tempo á hora de enfrontarse a un texto de computador, como si o fan os de Australia, Canadá, Irlanda, Corea, Singapur e Estados Unidos. De feito, nestes países os niveis de lectura dixital son mellores que os de lectura impresa, aínda que en ambos os casos son altos (567 en Singapur ).

Tamén detectaron os analistas de PISA que os estudantes orientais -de Singapur a Xapón- dedican máis tempo que o resto a consultar as páxinas e en secuencias que demostran gran calidade, sempre durante o exame, obviamente. Aínda que curiosamente un 20 % dos alumnos dalgunhas cidades chinesas (Macao, Shanghái e Taipei) perdíanse en páxinas irrelevantes para a procura que se lles pedía.

A situación de España nese sentido non é boa. Os españois ocupan o posto 24 de 31 na calidade da súa conduta ao facer procuras. Só se manexan peor en Chile, Eslovaquia, Hungría, Rusia, Emiratos Árabes Unidos, Brasil e Colombia.

A conclusión que saca PISA é: para que os estudantes sexan competentes en lectura dixital, deben saber planificar e executar unha procura, avaliar a utilidade da información e valorar a credibilidade das fontes. Para iso teñen que practicar moito, recibir orientación do mestre e ter recursos educativos de alta calidade.

España apenas mellora en 9 anos

Na práctica totalidade de países e economías con datos comparables en PISA, a calidade dos materiais de ensino, como os equipos dos laboratorios de ciencias, os libros de texto, os computadores e o software educativo, e os recursos da biblioteca, mellorou entre o 2003 e 2012. En España fíxoo levemente, un 0,4 %, e hai polo menos doce países nos que o esforzo foi maior.

No que os españois si melloraron un pouco máis foi en equidad (entre o 2003 e 2012), e PISA achácao á política de determinar o colexio pola zona de residencia das familias.