A DXT impulsa en Barro o primeiro cruzamento intelixente da provincia

Alfredo López Penide
López Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA CIDADE

LÓPEZ PENIDE

O sistema alerta con sinais luminosos da presenza doutros vehículos aproximándose á intersección

23 novs 2016 . Actualizado ás 05:00 h.

A N-550, ao seu paso polo termo municipal de Barro, será unha das primeiras estradas galegas en contar cun cruzamento intelixente. Pedro Tomás, xefe de área de Xestión da Mobilidade da Dirección Xeral de Tráfico, precisou que esta actuación levará a cabo «na contorna do quilómetro 105 ou 106» desta vía.

Tomás precisou que se caracterizará porque «advertirá aos usuarios que circulan pola estrada da presenza doutros vehículos cruzando a intersección». A intención é minimizar o risco de sufrir un accidente e, xa que logo, incrementar a seguridade viaria por este punto.

O sistema de advertencia dinámica en interseccións emprega a tecnoloxía V2V, isto é o intercambio de información entre vehículo-infraestrutura-vehículo. Considerado como un sistema de baixo custo, Jaime Moreno, subdirector de Xestión da Mobilidade, explicou en revístaa Tráfico e Seguridade Viaria que «cando o sistema detecta a presenza dun vehículo aproximándose ao cruzamento, alerta desta situación -activándose o sinal luminoso- aos vehículos que circulen polo tronco principal -con preferencia de paso- para que poidan coñecer con antelación suficiente esta circunstancia». E deste xeito, poidan adecuar a velocidade a esta circunstancia e extremar a atención.

Do mesmo xeito que os catro cruces intelixentes pioneiros a nivel nacional, un deles situado na N-634 en Curtis, o de Barro estará, en principio, situado nun Tramo de elevada Concentración de Accidentes (TCA). Concretamente, a Garda Civil de Tráfico intensificou a vixilancia e control en ambos os sentidos de circulación con radares móbiles entre os quilómetros 91,5, no termo municipal de Caldas, e 117,34, este último xa no Concello de Pontevedra.

Neste punto, desde a DXT precisan que non só o perigo deste tramo da N-550 foi determinante para situar un cruzamento intelixente, senón que tamén se tivo en conta que fose eficiente á hora de reforzar a seguridade circulatoria.

Non é a única innovación que podería verse nas estradas pontevedresas. Pedro Tomás, durante a súa intervención na Xornada de seguranza viaria nas estradas provinciais. Métodos de redución de velocidade que impulsou onte a Deputación Provincial, aludiu a unha experiencia piloto na rede viaria de Palencia. En concreto, trátase de jerarquizar a rede, de tal modo que se implantarán liñas verdes acompañando ás brancas que delimitan as beiravías para informar, en todo momento, de que se está circulando por un estrada xerarquicamente pouco segura». Ao parecer, o uso desta cor dá a sensación dun estrechamiento do carril e os condutores teñen a minorar a velocidade. «Valoraremos os seus resultados para ver se o exportamos a outras estradas», precisou Tomás.