Os concesionarios buscan fórmulas para paliar a caída das vendas

Marta Vázquez Fernández
marta vázquez OURENSE / LA VOZ

OURENSE

MIGUEL VILLAR

Desde xaneiro as comercializacións a particulares baixaron un 7 % en Ourense

21 may 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

Hoxe en día é complicado vender un artigo se non ten un desconto. Proba diso é o que ocorre no comercio, habituado cada vez máis a pór en marcha campañas periódicas de prezos especiais para atraer aos clientes. Agora esta práctica esténdese tamén ao sector do automóbil. O fin do plan PIVE, co que o Goberno concedía axudas para a renovación do parque móbil, provocou un cambio de tendencia nun sector que estaba a se recuperar despois dos anos malos da crise. E así tras o peche en positivo do 2016, que na provincia de Ourense supuxo un incremento nas vendas dun 6 % respecto ao ano anterior, o 2017 comezou con datos pouco alentadores para os concesionarios, especialmente no que respecta ás comercializacións por parte dos particulares, o verdadeiro alicerce do sector.

Así, entre os meses de xaneiro e abril vendéronse na provincia, onde operan preto dunha vintena de concesionarios, 1.538 unidades. Delas 1.098 proceden do mercado de particulares, o que representa unha caída do 7 % respecto ao 2016. «O que notamos é unha baixada do tráfico de exposición, entra menos xente aos concesionarios e como resultado diso véndese menos», asegura Alberto Salgado, xefe de vendas de Audi, en Ourense. Constata o «estancamento» tras o fin do plan PIVE que, asegura, «atrasou a decisión de compra». Para tratar de paliar esta situación, «o que estamos a facer os concesionarios é ofertar coches en stock e unidades xa matriculadas, por aí estamos a salvar un pouco as cousas e agardamos que a situación mellore», advirte.

Descontos e campañas de publicidade son outras fórmulas ás que tamén se recorre por parte das empresas. «Temos que traer á xente ás exposicións e intentámolo ofertando reducións do 20 ou o 30 % nas unidades», asegura Salgado. Explica que as empresas han auto matriculado moitas unidades -calcúlase que nos concesionarios galegos hai nestes momentos 3.000 coches nesta situación- e que son eses turismos os que se ofrecen aos clientes que teñen a intención de facerse cun utilitario. «Son coches sen estrear, quilómetro cero, que se están ofrecendo con prezos vantaxosos», explica o xefe de vendas do concesionario Audi.

 Máis equipamento

E poderíase dicir que a situación é similar no resto de empresas da provincia. Todas están notando o descenso de vendas de turismos por parte dos particulares e tratan de contrarrestar a situación con campañas propias, nalgúns casos agresivas. «Talvez neste arranque de ano non se están cubrindo as expectativas pola falta de incentivos como que animen ao cliente a renovar os seus vehículos», afirma Rubén Trillo, responsable de vendas do concesionario Rofer, que comercializa Nissan en Vigo e Ourense. «Estamos a intentar superar estes obstáculos con campañas de descontos moi agresivas e estamos e apostando tamén por unha renovación completa da gama de automóbiles, ofrecendo máis equipamento sen subir o prezo».

Advirte, con todo, que «temos moitas esperanzas depositadas en 2017, xa que a recuperación económica debería consolidar a recuperación». Outra fórmula á que recorreron os fabricantes, e da que se fan eco os concesionarios, é a de pór novos modelos no mercado, ou presentar novas versións de coches xa clásicos. Así mesmo, existe unha aposta firme polos vehículos eléctricos e comerciais.

Máis do 80 % dos vehículos que se enajenan están suxeitos a financiamento

Comprar un automóbil supón un esforzo económico que moitas veces se intenta aliviar recorrendo ao financiamento. De feito, hoxe en día unha porcentaxe moi alta das operacións comerciais que se realizan nos concesionarios fanse baixo esta fórmula. «O 80 % dos clientes recorren ao financiamento para adquirir os automóbiles», confirma Alberto Salgado, do concesionario Audi. Ademais, constata que o segmento de idade comprendido entre vos 30 e os 40 anos é o que máis demanda un vehículo novo nestes momentos. «Agora o público novo ten escaso poder adquisitivo e se queren comprar un coche, na maior parte dos casos son os seus pais quen o compran para eles», afirma.

 O novo PIVE

As expectativas do sector de lograr que se poña en marcha un novo plan de financiamento poderían verse satisfeitas nuns meses xa que o goberno está a preparar unha nova linea de incentivos. Iso si, neste caso as axudas serán para os coches que menos contaminen. En Ourense ao peche do mes de abril vendéronse 1.181 unidades co tramo máis baixo de emisións de dióxido de carbono, o que representa o 76 %. Cada vez se aposta máis por motores limpos.