Censurando a delgadez extrema

La Voz REDACCIÓN

SOCIEDADE

Retiran por irresponsable un anuncio de Yves Saint Laurent da edición británica da revista «Elle»

03 jun 2015 . Actualizado ás 20:21 h.

No Reino Unido non se andan con bobadas. Alí, marcas e publicistas deben adaptarse a un estrito e extenso código ético, redactado por a Advertising Standards Authority (ASA), para evitar anuncios ofensivos e irresponsables. Os principais deberes de este organismo regulador son velar polo seu rigoroso cumprimento, escrutando campaña a campaña ao milímetro. A última firma en recibir un rapapolvos da ASA foi Yves Saint Laurent. Un dos seus anuncios, encaixado na edición británica da revista Elle, foi censurado. As razóns: a extrema delgadez do seu modelo.

Na imaxe, unha muller aparece tombada no chan coas mans na cabeza e os ollos pechados, enfundada nun vestido curto de pronunciado escote. Baixo a roupa, a pel perfila de xeito esaxerado as súas costelas e as súas pernas asoman como dous paus, larguísimos e delgadísimos. O aspecto «insalubre» da modelo e a súa escualidez extrema activaron as alarmas do organismo, que esixiu a retirada inmediata das fotografías ao considerar «irresponsable» o anuncio.

En concreto, a Advertising Standards Authority entende que a pose da protagonista da campaña e a iluminación debuxan un particular efecto no peito da muller, onde a caixa torácica aparece de xeito prominente. Engade que as súas coxas, xeonllos e o resto de piena mostra un ancho similar, particularmente delgado, contrastando cos seus zapatos de plataforma. Determina así que a campaña viola a regra de publicidade responsable e que, xa que logo, non debe aparecer de novo no seu formato actual.

En canto á reaccións, a ASA informou de que Yves Saint Laurent mostrouse en desacordo coa súa opinión. A revista, pola súa banda, non se pronunciou respecto diso.

Non é a primeira vez que esta firma recibe un toque de atención pola imaxe desnutrida dos seus modelos. O ano pasado, unha campaña de Change.org solicitou que a marca deixase de usar a mulleres «extremadamente delgadas» nos seus anuncios.

O caso reabre unha vez máis o debate sobre as imaxes publicitarias inadecuadas. O último anuncio en sufrir o azoute da ASA foi a campaña de Miu Miu protagonizada por Mia Goth. O organismo non dubidou en censurar unha instantánea que, consideraba, podía entenderse como unha nena nunha posición sexualmente suxestiva. A modelo que aparecía na publicidade tiña 22 anos.

Neste caso, a axencia estimou que o aspecto novo da modelo, a súa roupa de talla grande e a escaseza de maquillaxe invitan á confusión e fana parecer menor de 16 anos. Engade que se mostra «recostada nunha cama, mirando directamente a cámara a través dunha porta, o que lle confire un aire de vulnerabilidade e á imaxe un ton vouyerístico». «Creemos que a súa aparencia infantil, xunto a pósea e o contexto, podería dar a impresión de que se está mostrando a unha nena con fins sexuais. Por iso considerámola irresponsable e causa de ofensa grave», ditaminou.