Por que non van desaparecer as tendas

María Viñas REDACCIÓN / LA VOZ

MERCADOS

Paradoxalmente, a tecnoloxía xogará un papel primordial na supervivencia dos establecementos físicos: converter o proceso de compra nunha atractiva experiencia

19 mares 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

Un estudo da consultora Capgemini revela que un terzo dos consumidores prefire hoxe quedar en casa lavando os pratos a saír de tendas. Nada hai aí fóra que lles tente nin sequera un pouco. Nada, reflexionarán, que non poidan atopar e adquirir máis doado, máis rápido e máis comodamente desde o sofá do seu salón ou desde calquera outro lugar do mundo. A remolonería humana, alimentada por un comercio electrónico en plena forma que reduce o proceso de compra a dous movementos de pulgar, é a máis fera inimiga do establecemento físico. Acabará con el? Da súa supervivencia, por estraño que soe, encargarase a tecnoloxía que, co asunto controlado dentro das pantallas, disponse a estender as súas tentáculos ao mundo exterior. A clave: acondicionar as tendas de toda a vida ás necesidades do novo consumidor dixital. Facelas atractivas, converter o feito de ir de compras nunha apetecible experiencia.

A tenda do futuro será obrigatoriamente intelixente. En primeiro lugar, terá que ofrecer ao usuario algo que non poida atopar de páxina en páxina web. E en segundo, incluír as emocións no proceso de compra. Pero para darlle máis, antes terá que incorporar na contorna física as vantaxes do eCommerce: moita máis información de produto, procuras rápidas na tenda e, moi importante, adeus colas. Xa no mesmo nivel, o seguinte combate librarase no terreo dos sentimentos, determinante á hora de tomar unha decisión.

As marcas comprenderon que, ante un consumidor escaso de tempo libre, o camiño pasa por proporcionar un estado de satisfacción inmediato, unha experiencia de lecer, divertida e exclusiva. Samsung foi a pioneira, cun local en Nova York onde os seus visitantes podían interactuar co produto: facer chamadas, navegar por Internet. Entendeuno tamén Amazon, o xigante do comercio electrónico que, investindo os fluxos, o pasado decembro abriu o seu primeiro supermercado físico. Sen caixas, si (contorna, o dos pagamentos, xa conquistado pola tecnoloxía), pero tanxible. E Inditex, fervente embaixadora das flagship stores, que dacabalo entre o ladrillo e a Rede leva xa un par de anos implantando e presumindo da omnicanalidad. Son as súas tendas o seu propio soporte publicitario, macroestablecimientos con wifi e ordenadores Mac, enormes paneis para mergullar na súa aplicación, dependentas conectadas con dispositivos electrónicos e probadores que permiten o pagamento no mesmo habitáculo, onde o cliente pode solicitar pezas a través de pantallas interactivas e ata recibir no plasma consellos de estilo. Desigual permite nunha das súas tendas de Barcelona comprar online e recoller o pedido alí mesmo a través dunhas caixas de correos, e as novas oficinas de Abanca funcionan con comprimidos, áreas de autoservicio e proxección de vídeos en pantallas.

Na última edición do Reatil Forum, celebrada a principios de febreiro, debuxáronse as liñas máis importantes destes espazos 2.0: menos produto de exposición e máis áreas para gozar del (interactuar, tocar, probar), onde será clave a realidade aumentada (imaxinar como quedará en casa unha lámpada de Ikea, por exemplo); aposta por un perfil de dependente máis próximo, capaz de resolver dúbidas, substituto de recomendacións e referencias online; oferta personalizada que faga sentir único ao cliente, onde xogará un importante papel o big data para coñecer rutinas, gustos e comportamentos anteriores; dispositivos electrónicos para facilitar os pagamentos (comprar escaneando un código QR); e robots, moitos robots.