O peón aínda ten pouco poder fronte ao coche en Vilalba

Xosé María Palacios Muruais
XOSÉ MARÍA PALACIOS VILALBA / LA VOZ

VILALBA

PALACIOS

As medidas de restrición do paso de vehículos aínda carecen dun plan para peonalizar algúns espazos

26 abr 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

Con estradas ou con autovías, a Vilalba resúltalle apropiada a definición de cruzamento de camiños. A medida que as vías de comunicación foron mellorándose e os seus trazados incluíron circunvalacións, polo centro urbano da capital chairega circulan hoxe menos vehículos que os que se podían contar a principios da pasada década. Con todo, esa diminución do tráfico non ha ir acompañada dun aumento proporcional dos espazos dedicados a peóns.

As reformas de rúas vilalbesas realizadas nos últimos tempos han suposto nalgúns casos unha diminución do protagonismo dos vehículos e un aumento do sitio para os transeúntes. Con todo, non se afrontou ata agora un plan de peonalización que marcase obxectivos por zonas, aínda que a idea apareceu algunha vez en plenos da corporación: nunha das últimas sesións celebradas, o concelleiro de , Vilalba AbertaModesto Renda, afirmou, por exemplo, que era necesario abordar algunha proposta encamiñada a reducir a presenza de coches na zona vella.

Nesa parte da localidade, na que as obras en vivendas e en espazos públicos melloraron a imaxe e as condicións de vida, déronse algúns tímidos pasos: un deles foi a restrición ao tráfico do tramo inicial de , Porta de Cimacomprendido entre Praza de Santa María a e o cruzamento con . Pita da VeigaA citada praza, en cambio, segue sendo lugar de paso e de estacionamento de vehículos.

Mentres tanto, noutras zonas da capital chairega se han ir adoptando medidas similares aínda que de modo illado: nese apartado pode incluírse o tramo da Rúa Basanta Silva comprendido entre a alameda e o cruzamento con Luis González Valdesuso, obxecto de reformas que en anos pasados incluíron a colocación de mobiliario urbano e a redución do tráfico aos residentes e aos vehículos de carga e descarga.

 Al margen

En cambio, outras arterias que concentran comercios, característica que pode aplicarse á Rúa da Pravia, quedaron ata agora fóra desas ou doutras limitacións. A rúa ten tráfico nos dous sentidos, e nas dúas marxes da vía está permitido aparcar,