Lugo, unha cidade que non logra adaptarse ao seu crecente parque de motos e ciclomotores
LUGO CIDADE
No verán as prazas de aparcadoiro no centro vólvense insuficientes e evidencíase a súa deficiente localización
26 jul 2017 . Actualizado ás 22:51 h.As dificultades para atopar estacionamento fan aumentar o número de usuarios habituais de moto no ámbito urbano. Ocorre en case todas as cidades e en Lugo tamén. No verán, entre o parque local e o visitante, na capital lucense aumentan moi considerable o censo deste tipo de vehículos. E quedan ao descuberto as carencias e deficiencias da capital con respecto a este tipo de máquinas, que coñecen ben quen as usan a diario.
Desde o mandato de López Orozco no que estivo á fronte da área de tráfico José Anxo González Corredoira, Lugo conta con espazos reservados para o estacionamento de motos. Pero no centro urbano son escasos, como se demostra practicamente a diario nos meses de verán, e non sempre ben situados. Así, na praza de Santo Domingo hai un aparcadoiro ao fondo da praza, aínda en Quiroga Ballesteros, e outra nas inmediacións do cruzamento con Raíña; a ambos, só se pode acceder se se entra no recinto amurallado pola porta de Bispo Odoario. Por iso é polo que con moita frecuencia haxa motos aparcadas (acceden por Teatro) na moi ampla beirarrúa da parte alta da praza, pegadas á entrada do subterráneo.
Outro aparcadoiro que con frecuencia está completo, ou case completo, é o de cálea Anxo López Pérez, fronte aos Maristas.
Os citados son os espazos para estacionar motos con maior número de prazas; a maiores hai outros con dous ou tres postos en distintos puntos da cidade.
Tolerancia
O Concello tolera o estacionamento de motocicletas e ciclomotores en puntos non autorizados explicitamente, onde non molestan. É o caso da beirarrúa da parte de Santo Domingo, pero tamén entre os bolardos que delimitan o paso peonil en Ánxel Fole, ou entre a beirarrúa e os bolardos en practicamente toda a cidade.
En medios relacionados co mundo da moto bótase en falta que se recolla en ordenanza a posibilidade de aparcar sobre a beirarrúa, no bordo, naquelas que teñen un ancho suficiente. É algo que está establecido en numerosas cidades.
Doutra banda, dada a falta de uso das bases para o servizo municipal de préstamo gratuíto de bicicletas, hai motoristas lucenses que suxiren que serían útiles para o estacionamento de motos durante o inverno, mentres non se destinen ao fin para o que foron instaladas: hainas, entre outros puntos, ao lado do antigo cárcere e na Praza de Ferrol, pero tamén na contorna do campus e nalgunha zona máis.
Sen proxectos
Coa ORA anulada desde 2015, sen estar en uso os anunciados aparcadoiros alternativos, a moto cobra en Lugo especial relevancia como vehículo de uso urbano. A pesar diso non hai ningún proxecto para este sector, ou polo menos non transcendeu.