Así funcionará a primeira electrolinera

Dolores Cela Castro
dores cela LUGO / LA VOZ

LUGO CIDADE

óscar cela

Recárgaa dos diferentes modelos de baterías de coches eléctricos ou híbridos custarán cinco euros, máis IVE

17 jul 2017 . Actualizado ás 22:50 h.

A primeira electrolinera de Lugo (están operativos outros catro puntos de carga de vehículos eléctricos ou híbridos, pero ningunha nunha gasolineira), empezará a funcionar no mes de outubro, en Piúgos. Poraa en marcha o lucense Indalecio Fernández López, en colaboración con empresarios de Avión emigrados en México. Teñen pensado como un servizo para fidelizar clientes e como un investimento de futuro, dado que son conscientes de que a venda de vehículos evolucionará cara aos modelos que menos contaminen. Irá nunha estación de servizo de 4.000 metros cadrados.

puntos de carga

Terá dous. O tempo estimado de carga depende do modelo de coche. Sería entre seis e oito horas e non levaría a carga completa. A efectiva, segundo o empresario serían doce horas. Por esta razón moitos propietarios de coches -en Lugo hai sobre medio milleiro de híbridos na estrada- teñen adaptadores nos seus domicilios, o que é máis complicado nun garaxe comunitario. O empresario é consciente de que o tempo de carga é un inconveniente. No seu caso exponse o investimento que terá que realizar como un servizo á súa clientela para fidelizarla, non pola súa rendibilidade. No mercado hai varios tipos: carga normal, semirrápida e ultrarrápida, que recibirán subvencións de diferente contía por parte do Ministerio de Economía, segundo trátese dun tipo ou do outro. Contempla máis axudas para as ultrarrápidas.

baterías

Posibilidades de intercambialas. O empresario que montará a primeira electrolinera está valorando a posibilidade de evitar as prolongadas esperas -non é o tempo dun café como nos casos nos que se fornece gasolina ou gasoil- mediante intercambio de baterías. Xa o están facendo noutros lugares, como Barcelona. O cliente chegaría co seu coche e na gasolineira cambiaríanlle a que leva por unha cargada. Existe un importante inconveniente neste sentido, que cada modelo de vehículo leva outro diferente de batería, tanto en tamaño como en función da potencia. Unha gasolineira non poderá dispor dunha de recambio para cada tipo de coche. Fernández López expuxo a posibilidade de adaptarse neste sentido ao cliente concreto, mediante un compromiso de recarga. Do mesmo xeito que ocorreu no seu momento, o sector da automoción está a se expor a posibilidade de homologar o modelo. 

o prezo

Cinco euros, tanto recarga como intercambio. Ata que empezo a funcionar a gasolineira de Piúgos non se saberá o prezo exacto de recárgaa. En electrolineras que funcionan noutros puntos de España están a cobrar cinco euros máis IVE. Tamén polo intercambio. Os puntos de recarga soamente servirán para os coches eléctricos -de momento a súa venda é moi limitada- e para os híbridos de gasolina, que utilizan a electricidade cando van a velocidades inferiores aos 60 quilómetros por hora e o motor de explosión na estrada.

 enerxía solar

Nunha segunda fase, unha solinera. No proxecto que empezará a desenvolverse a partir do luns próximo en Piúgos, está contemplada unha solinera, un novo concepto, que supón a instalación de placas solares na propia estación de servizo para xerar enerxía para recárgalas dos vehículos. Polo momento non a instalarán. O empresario ten previsto viaxar a Huesca, onde está a funcionar xa unha instalación deste tipo, para comprobar se o seu funcionamento se podería adaptar a Lugo e ás súas horas de sol.