36 razóns para estudar a lume de biqueira

Ana T. Jack

LA VOZ DA ESCOLA

Estudiar exige planificación, constancia y esfuerzo
Estudar esixe planificación, constancia e esforzo r. nial bradshaw

Axuda ao teu fillo a atopar os seus propios motivos para facer un esforzo final

26 abr 2017 . Actualizado ás 09:33 h.

«Agora xa é demasiado tarde», «Estou demasiado canso» ou «Non teño arranxo, recoñezo que son un vago» son só escusas baratas que se poñen a si mesmos os estudantes apáticos que se renden antes de tempo. Dan o curso por perdido e xa que logo renuncian a facer un último esforzo que poida mellorar os resultados finais. Deciden cruzarse de brazos e pensar que talvez o próximo curso haxa máis sorte e éntrenlles as ganas de estudar desde o principio. Pero esta actitude non é moi intelixente, estratexicamente falando.

É verdade que queda pouco tempo, pero aínda existen dúas oportunidades: a de xuño e a de setembro. E en todo caso, non é o mesmo pórse as pilas agora e quedar ás portas do aprobado que rascarse a barriga ata o próximo curso. Polo menos os hábitos de estudo pódense ir collendo, e as lagoas compensándose.

Pero, claro, estudar esixe planificación, constancia e esforzo. E a moitos estudantes, en plena primavera, as forzas empézanlles a fraquear. Non é o momento de renderse, senón de tomar un bo complexo vitamínico e lembrar os motivos que cada un ten para fincar os cóbados.

A aqueles que se atopan algo desanimados os pais poden axudarlles a descubrir e fortalecer as súas propias razóns para tomarse en serio os estudos. Por exemplo, revisando a seguinte lista de razóns e subliñando cales son as súas. E que a teñan a man para eses momentos de bajón nos que non lle atopan sentido a tanto esforzo.

Que é o que che motiva?

1) Non ter que estudar no verán.

2) Non quero repetir curso e deixar aos meus amigos para estar cos dun ano menos.

3) Demostrarme a min mesmo que, cando quero, sei facer as cousas ben.

4) Darlles unha alegría aos meus pais: merécenllo.

5) Conseguir axudas económicas para pagarme os estudos.

6) Ter a posibilidade de solicitar unha bolsa para estudar no estranxeiro, ¡é a miña gran ilusión!

7) Ter máis tempo libre no verán para facer o que máis me gusta, que é: ………

8) Ter a opción, a medio prazo, de escoller os estudos universitarios que máis me interesan.

9) Ter máis oportunidades de conseguir praza no ciclo formativo que me apetece.

10) Demostrar á miña parella que, ademais de ser sexi, tamén teño boa cabeza.

11) Gañar máis diñeiro cando sexa maior. Sen formación, non hai opcións.

12) Ser unha persoa culta, con conversación. E non un simple que só sabe falar de parvadas.

13) Dar un paso máis cara á profesión dos meus soños, que é: … … …

14) Conseguir que os meus pais deixen de botarme o rolo semanal sobre a importancia de estudar.

15) Demostrar aos demais que eu, mesmo en condicións adversas, nunca me rendo.

16) Ir máis tranquilo aos exames: non soporto enfrontarme a eles sabendo que non os preparei ben. ¡Póñome moi nervioso!

17) Ter menos posibilidades de formar parte das cifras do paro cando sexa maior.

18) Que os meus pais me compren iso que me prometeron: … … …

19) Que confíen en min e déixenme saír máis (se aprobo todo non se poden negar).

20) Acabar o instituto canto antes.

21) Que me aumenten a paga semanal para pasar un verán divertido.

22) Gañarme o respecto de todos ao meu ao redor.

23) Ter a opción de ligar con xente con máis formación, universitarios…

24) Poder axudar aos meus pais co negocio no verán.

25) Evitarlles aos meus pais o ter que desembolsar un dineral para pagarme unha pasantía.

26) Esquecerme do pesadelo dos estudos por uns meses.

27) Durmir cada noite tranquilo, sabendo que cumprín coa miña deber.

28) Que os meus irmáns menores teñan un bo referente en min e non o dun bala perdida que non se esforza.

29) Aumentar a miña autoestima.

30) Coñecer os meus verdadeiros límites. É bo saber que podo chegar moi lonxe; mesmo cando pensas que chegaches ao límite, aínda podes camiñar máis.

31) É mellor que me acostume desde mozo ao triunfo que ao fracaso. Os fracasados cando van facéndose maiores convértense en persoas tristes, infelices, pesimistas... que arruínan as súas vidas e as da xente que os rodean.

32) Empezar a gañar diñeiro pronto e independizarme da miña familia canto antes.

33) Estudar dáme esperanzas de mellorar o mundo no que me tocou vivir (a miña contorna social non é moi bo).

34) Os que me adoitan aconsellar que sexa un bo estudante son as persoas que máis saben e máis me queren. Por algo será.

35) Porque me convén, podo e quero.

36) Porque despois de 35 razóns tan contundentes, a verdade, sería absurdo non facer un último esforzo.

 escola de pais

  • TEMA DO MES: Planificar a terceira avaliación.
  • ETAPA: Educación obrigatoria.
  • A FRASE: «Lembra que calquera momento é bo para comezar e que ningún é tan terrible para claudicar» (Pablo Neruda).
  • ALGUNHAS CLAVES: Axudalos a fixarse unha meta realista, a fragmentala en obxectivos parciais, a póla por escrito e a supervisar e comprobar os seus progresos.
  • COMPORTAMENTOS QUE SE DEBEN EVITAR: Afrontar o último trimestre con apatía e cansazo.
  • PARA SABER MÁIS: Nesta web educativa proponse algunhas técnicas interesantes para estudar ao 100 % nestes últimos meses de curso: http://www.estudantes.info/tecnicas_de_estudo/motivacion.htm