Semana da Prensa na Escola

La Voz

LA VOZ DA ESCOLA

Para ir calentando motores de cara a la Semana de la Prensa en la Escuela, se pueden consultar en la web de Prensa-Escuela cinco nuevos e-studios de noticias
Para ir quentando motores de cara á Semana da Prensa na Escola, pódense consultar na web de Prensa-Escola cinco novos e-studios de noticias PACO RODRÍGUEZ

As cinco plataformas para estudar a fondo a importancia da noticia na aprendizaxe

22 feb 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

Entre o 6 e o 10 de marzo próximos celebraremos a 29.ª edición da Semana da Prensa na Escola, instituida pola Consellería de Educación en abril de 1989. Para ir quentando motores informámosvos da publicación de cinco e-studios que poden consultarse na web do Programa Prensa-Escola, sección de Profesores (www.prensaescuela.é). Nos devanditos e-studios preséntanse as bases para que a noticia poida ser útil na súa achega da actualidade ao programa académico que se desenvolve nos centros escolares.

1. Aceptación da noticia. A noticia agradece o ser recibida tal cal é. Non lle gustan as caras inquisitoriales, nin sequera o bo desexo de que todo sucedese doutro modo. Non funciona cando os lectores poden pórlle cara de adivinos ou de intérpretes sen fundamento. Nin esaxerar de que vai nin tampouco restarlle importancia reducíndoa a mínimos. O e-studio 1 examina a fondo o Xogo dos 7 erros ante unha noticia que chega e quere ser recibida sen prexuízos previos.

2. Coñecemento da noticia. Nunha suposta formulación estritamente académico do profesor cumprindo o seu deber en clase, recibe a noticia, rodéaa de preguntas exhaustivas do que, quen, onde, por que, como, cando, canto. Ou nos invade coas interrogantes taxonómicas progresivas. Ben está, pero hai outra forma: que pasa se os alumnos fan preguntas pola noticia e o seu profesor acéptao e convérteas no eixo dunha clase? É o e-studio 2.

3. Procura da noticia. O e-studio 3 fíxase en como buscar as noticias, cando non chegan soas nin saben o camiño da escola. Iso xa é outra forma de recibir a noticia entre amigos. Atópala e dis: «Como estás, como che ha ir, que me contas, de onde vés, onde vas con ese o teu aire fresco e mañanero? Sentar un momento e fala da túa vida». Pero ás veces a noticia, a túa noticia, escóndese . Ninguén sabe por onde está. Non chega: ¡Búscalaaa!

4. A achega socio-emocional da noticia. Que os alumnos sexan capaces de entender a emoción que move frecuentemente o interese dos lectores por fixarse nunha noticia. Que, ás veces, non é tanto a análise máis fría e intelectual dunha noticia, senón a súa implicación socio-emocional que xorde nos seus comentarios inmediatos. O e-studio 4 buscas que a noticia achegue paixón e sentimentos para mellorar o sistema socio-emocional que en cada un funciona.

5. A noticia a catro mans. Claro que as mellores demostracións da catro mans podemos atopalas nos grandes concertos de piano. Escoitamos, por exemplo, a interpretación a dúo que nos ofrecen do lago dos cisnes, de Chaikovski. Pois algo parecido pode xurdir na aula cando funciona a docencia compartida, o tándem de profesores. O e-studio 5 suxire tamén: dous, mellor que uno, polo menos nesta semana da Prensa na Escola.

RECURSOS

Boa Semana coa Prensa na Escola! e lembra que estes 5 e-studios de noticias están á túa enteira disposición na web do Programa Prensa-Escola: www.prensaescuela.é