Nada cambia no Mediterráneo

maría signo ROMA / CORRESPONDENTE

INTERNACIONAL

Desembarco en Catania de unos de los cadáveres rescatados.
Desembarco en Catania duns dos cadáveres rescatados. ANTONIO PARRINELLO | Reuters

No naufraxio dunha lancha pneumática poden ter morto 40 persoas

06 may 2015 . Actualizado ás 05:00 h.

Nada cambia no Mediterráneo. Onte sóubose dunha nova traxedia, na que poderían ter morto uns 40 inmigrantes no naufraxio dunha lancha pneumática na que viaxaban unhas 137 persoas e que se desinflou ou explotou, o que fixo que moito dos ocupantes caesen ao mar e afogásense por non saber nadar, segundo contaron á oenegué Save the Children os sobreviventes chegados ao porto de Catania, Sicilia. Outras tres presentas perderon a vida, a 35 millas da costeira cidade libia de Zhuwara, ao guindarse ao mar para tratar de chegar á embarcación que se achegaba para socorrelas.

Sobre a política da UE en Libia e a posibilidade de atacar alí aos traficantes, xorden cada vez máis voces críticas cos líderes europeos, como a que reflicte o Malta Independent, que os acusa non só de facer «naufragar as aspiracións de miles de inmigrantes», senón tamén «aos seus propios cidadáns e o ideal de humanismo europeo».

Para moitos italianos, que creen que Europa obrigou aos africanos subsaharianos a pasar por Libia, onde reciben un trato atroz, aínda que se fala de pór fin a trátaa de seres humanos e de perseguir aos culpables, non se ofrece alternativa a quen piden asilo. Ademais, existe a posibilidade de que, unha vez arrestados os traficantes e destruídas as barcazas, os inmigrantes busquen alternativas máis perigosas.

As detencións de traficantes en Italia están á orde do día. Os últimos foron dous tunisianos e un libio recolleitos polo remolcador Asso 29 xunto a 870 inmigrantes de dúas pateras. Outros tres tunisianos foron arrestados por ir ao mando dunha barcaza con 43 inmigrantes que se achegaba a Lampedusa. En Cagliari, Sardeña, o detido foi Barihan Chakibe, de so 18 anos, pero xa con polo menos dúas viaxes ás costas de Italia. O ano pasado conseguiu facerse pasar por refuxiado. Esta vez o plan non funcionou, xa que foi recoñecido polos militares.

Liderar a operación da UE

Ante a avalancha de inmigrantes que están a chegar ás súas costas, Italia ofreceuse a asumir o mando da operación coa que a Unión Europea quere atallar a saída de pateras de Libia e acabar co tráfico de persoas. O secretario xeral do Servizo Europeo de Acción Exterior (SEAE), Alain Lle Roi, anunciou que Italia «se comprometeu a pór moitos barcos» e ofreceuse a instalar no seu territorio o centro de mando.

Segundo Lle Roi, a operación terá carácter militar, porque «ademais de salvar vidas», tratarase de «deter ás mafias ás veces de xeito un pouco violenta, se non se deixan». Na operación agárdase contar coa participación de Francia, o Reino Unido e Alemaña, que onte enviou dous barcos da Armada ao Mediterráneo, a fragata Hessen e o buque de abastecemento Berlin. Unha decisión ben acollida en Roma, aínda que o ministro de Exteriores, Paolo Gentiloni, insistiu en que «non abonda con engadir máis barcos aos italianos» e solicitou a Europa un proxecto compartido e de maior responsabilidade, así como un novo enfoque no dereito de asilo. Ademais, pediu que se empezo a actuar canto antes contra os traficantes desde Libia, xa que «o tempo aprema». A participación de España concretarase «en canto precísese que se necesita», aseguraron fontes diplomáticas.

Entre os embaixadores dos Vinte e oito ante o Comité Político e de Seguridade da UE, encargado de discutir as operacións, houbo consenso en facer algo urxente, segundo Lle Roi, ao tratar a proposta de xestión de crise presentada polo SEAE.