Feijoo pecha a súa xira por China «satisfeito» polo alto nivel de concreción dos investidores

Juan María Capeáns Garrido
juan capeáns SANTIAGO / LA VOZ

GALICIA

Zyw | efe

Negociou co presidente dun fondo con 850 empresas

17 jun 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

A expedición a China do Goberno galego encabezada por Alberto Núñez Feijoo iniciou o regreso a casa gratamente sorprendida pola receptividade detectada nos seus interlocutores, que ofreceron algo máis que un trato cordial. Nas viaxes oficiais é habitual que a axenda combine actos de carácter protocolario de menor proxección con reunións de auténtico contido político ou económico, e nesta ocasión Feijoo mostrouse altamente «satisfeito» porque percibiu un inusual nivel de concreción nos encontros.

O obxectivo é ensanchar dúas canles de ida e volta xa abertos pero cun longo treito por percorrer: o do crecemento das exportacións, cunha especial proxección para o sector agroalimentario galego; e a posibilidade de que os inquedos investidores chineses sigan inxectando capital na comunidade para dar solidez financeira a iniciativas con base en Galicia.

Esta última liña de traballo foi a que dominou a xornada de despedida, na que Feijoo se reencontrou con Wang Wei, o presidente de Xangai Industrial Investment, un xigante investidor que conta na súa carteira con 850 empresas que suman 50.000 nóminas de traballadores. Wei xa estivo a finais do 2016 en Galicia co presidente e o conselleiro Francisco Conde tras pechar a compra de conservas Albo, unha das firmas que rematou integrada no conglomerado con sede en Shanghái. Con todo, o interese por intensificar as relacións co grupo financeiro e industrial ten outras miras, xa que na actualidade os sectores con máis pegada do holding son o do tratamento de residuos, o saneamento e abastecemento de augas, as enerxías e a agroindustria, campos que lles permitiron abordar «distintas opcións de investimento en Galicia», segundo declarou Feijoo antes de dirixirse ao aeroporto co compromiso na carteira de «seguir traballando» para propiciar más relaciones.

Shanghái, un escaparate

O último encontro que mantivo a delegación galega foi co vicealcalde de Shanghái, Xu Kunlin, o segundo responsable político dunha cidade que é un negocio en si mesmo. A maior metrópoli chinesa, con 24 millóns de habitantes cunha capacidade adquisitiva que crece de forma sostida, é a día de hoxe o centro máis atractivo do país. E tamén o mellor escaparate para mostrarse ao mundo asiático, xa que recibe a sete millóns de turistas internacionais e verdadeiras riadas de chineses que queren empaparse do estilo vangardista da gran urbe regada polo río Yangtsé.

Pero tamén é un dos principais focos emisores de turistas. A pesar de que a economía chinesa cedeu na súa empurre, os chineses viaxeiros -uns 130 millóns- seguen aumentando o gasto nas súas vacacións no estranxeiro a golpe de dous díxitos anuais, un fenómeno do que xa se benefician destinos da área xeográfica como Xapón e Tailandia e que tamén vai calando nas grandes capitais europeas. O seguinte círculo de influencia serán as rexións periféricas de Gran Bretaña, Francia, Italia ou España, e chegados a ese punto Galicia entra nunha complejísima poxa.

A directora de Turismo, NavaCastro , que mantivo reunións sectoriais en Pequín e Cantón, rematou confluíndo de novo coa delegación en Shanghái, onde acadou un esperanzador compromiso da principal axencia de viaxes en liña de país, que visitará Galicia este mesmo ano. Trátase de Ctrip, un operador cuxas cifras asustan mesmo nun país líder do sector turístico como é España. A súa web conta con 250 millóns de usuarios e a aplicación de reservas leva xa 2.000 millóns de descargas. Castro presentouse ante os directivos con dous sólidos argumentos, o Camiño de Santiago -de 15 peregrinos no 2004 pasouse a 831- e a gastronomía galega, coa quérese competir pola guinda do enorme pastel chinés.