Tráfico quere implantar táxaa cero de alcol para profesionais e noveis

José Manuel Pan
José Manuel Pan REDACCIÓN / LA VOZ

GALICIA

J. M. PAN

Traballa na reforma da lei para suprimir o nivel actual de 0,15 a estes condutores

18 may 2017 . Actualizado ás 21:19 h.

A retirada do carné a quen dean positivo dúas veces en alcol ou drogas en menos de dous anos é só unha solución de urxencia para tratar de apartar da estrada aos condutores que deciden pórse ao volante a pesar de ter consumido máis alcol do permitido. A Dirección Xeral de Tráfico  quere ir máis aló e implantar táxaa cero de alcol para os condutores noveis e para os profesionais. Así o revelou o director xeral de Tráfico, Gregorio Serrano, quen dixo que a taxa cero de alcol é algo «moi razoable» e asegurou que na reforma da Lei de Seguridade Viaria na que Tráfico está a traballar «tomaremos a decisión como país de implantar táxaa cero, polo menos para os condutores noveis e profesionais», que agora teñen fixada unha taxa máxima de 0,15 miligramos de alcol na proba de aire. Para o resto dos condutores a taxa de alcol permitida en España é 0,25.

Desa forma aplicaríase a mesma normativa que coas drogas, que na actualidade xa ten taxa cero en España e a mera presenza de sustancias estupefacientes no organismo xa está castigada como infracción moi grave, cunha multa de 1.000 euros e coa perda de 6 puntos do carné. En declaracións á Cope, Serrano afirmou que vai expor na reforma da lei esa modificación da taxa de alcol e outras cuestións relacionadas coas sancións e o carné por puntos. Asegurou que a súa intención é acordar os cambios co resto dos partidos políticos para que a normativa que se aprobe teña o consenso necesario e non dependa de cada Goberno nin dos cambios parlamentarios.

Como noutros países

O director xeral de Tráfico lembrou que hai moitos países nos que a taxa de alcol xa é cero e non se pode beber absolutamente nada se se vai conducir. «Desa forma o condutor non ten dúbidas de se con media cervexa ou con tres cervexas dá positivo ou non», sinala Serrano, que xustifica as medidas adoptadas o martes cara aos condutores reincidentes en alcol e drogas na necesidade de buscar solucións para evitar traxedias na estrada mentres se traballa na reforma da Lei de Seguridade Viaria, que non estaría confeccionada e aprobada ata o ano 2018.

Serrano reiterou o compromiso do Goberno de exporse seriamente a seguridade viaria para que «dunha vez por todas este sexa un país no que circular polas estradas, especialmente para os que o fagan baixo os efectos do alcol, sexa cada vez máis complicado e sintan o alento da sociedade no cocote». Explicou un pouco máis as medidas adoptadas cos reincidentes que dean positivo dúas veces en alcol ou en drogas en menos de dous anos. Dixo que eses condutores non descoñecen a normativa de circulación, senón que teñen un problema de alcoholismo ou de drogadicción.

Serrano explicou que cando se detecten eses casos e os xefes provinciais de Tráfico sospeiten que un condutor perdeu aptitudes psicofísicas retiraráselle o permiso de conducir ata que os servizos médicos o avalíen. Se se confirma esa falta de capacidades non volverá conducir ata que supere a enfermidade. En caso contrario, o condutor será sancionado coa normativa actual e terá que recuperar os puntos que teña perdido. Pero mentres se resolve o expediente non poderá conducir.

Seguimentos aos reincidentes que teñen o carné retirado para evitar que collan o coche

A medida de retirar o carné aos reincidentes en alcol ou en drogas en menos de dous anos permitirá apartar da estrada aos condutores que non respectan as normas e que supoñen un grave risco para os demais usuarios da estrada. Pero hai moitos reincidentes que volven coller o coche a pesar de estar sen carné. Como evitar que conduzan? O director xeral de Tráfico explicou que o seu departamento está a traballar xunto coa Fiscalía de Seguridade Viaria e a Agrupación de Tráfico da Garda Civil para ver a forma na que se pode controlar aos condutores sancionados coa retirada do carné para que non conduzan. «O permiso de conducir non mata, o que mata é o vehículo, polo que por moito que a unha persoa retíreselle o permiso de conducir, se segue conducindo, continúa sendo un perigo na estrada», afirmou Serrano.

Segundo explicou o director da DXT trátase de buscar unha fórmula para vixiar a eses condutores sancionados. Algo así xa vén facendo en Galicia, onde a Garda Civil ten equipos especiais que realizan seguimentos a condutores cuxo carné perdeu a vixencia pola retirada de todos os puntos ou por orde xudicial.

Estes axentes realizan tarefas de vixilancia en coches camuflados e controlan os movementos de quen teñen o carné retirado para evitar que collan o coche. Investigan a súa contorna, onde viven, onde traballan. E se ven que se atreven a pórse ao volante dun vehículo entran en acción e intercéptano porque se conduce sen carné está cometendo un delito.