As universidades terán un máster conxunto para mestres de infantil e primaria

Tamara Montero
tamara montero SANTIAGO / LA VOZ

GALICIA

PACO RODRÍGUEZ

As seis facultades de Ciencias dá Educación especializaranse a partir dun plan de estudos común

29 abr 2017 . Actualizado ás 11:09 h.

O asunto non é baladí. Trátase de preparar aos que o día de mañá van formar ás novas xeracións. Por iso, Xunta e universidades sentáronse para deseñar unha estratexia conxunta que permita ofrecer a mellor formación posible aos futuros profesores e mestres. As liñas mestras desa estratexia foron presentadas onte nun acto que contou coa presenza dos tres reitores e dos especialistas encargados de realizar un diagnóstico da formación docente actual en Galicia e propor medidas de mellora.

Entre esas medidas está, por exemplo, avanzar na creación dun máster específico para os mestres de infantil e primaria, «equivalente no seu sentido ao máster de secundaria», na que hai que introducir «todos os elementos e lagoas que detectamos nesta diagnose». Explicábao a decana de Ciencias dá Educación da Universidade de Santiago, que exerceu como portavoz do grupo de expertos que recomenda introducir nese máster temas como a convivencia escolar, a innovación con tecnoloxías, a coeducación e o respecto á diversidade en todas as súas facetas.

Dese máster xa hai un primeiro xerme, que é o impulso dun máster interuniversitario en investigación e innovación educativa en infantil e primaria.

Refírese esta estratexia pioneira en España, que xa adoptaron comunidades como Cataluña, Cantabria e o País Vasco, á formación de posgrao, pero tamén de grao. Fernández Morante explicou que hai que proceder a unha «revisión, actualización e mellora dos plans de estudo» que, ademais, non son homoxéneos porque o Ministerio de Educación, que regula o 90 % destes plans, deixa a interpretación das universidades diversas competencias e subcompetencias profesionais.

Por iso, o reto é crear un tronco común a partir dun plan de estudos homoxéneo para logo dar pasos na especialización. Explicouno o conselleiro de Educación , Román Rodríguez, que aludiu a «mencións ou especializacións específicas» para que cada un das seis facultades de Ciencias dá Educación que ten Galicia sexa singular e convértase en «foco de excelencia».

Unha parte importante da formación dos futuros formadores é a coñecido como practicum, unha serie de créditos obrigatorios que os alumnos de Educación deben desenvolver nos centros escolares. Galicia contará para as tres universidades cun protocolo común que define os dereitos e deberes de cada un dos actores implicados no proceso: os estudantes, os titores universitarios e os titores no centro educativo. Todo, para que o practicum «sexa ou que ten que ser», segundo aclarou Fernández Morante, que tamén lembrou que a formación do profesor non queda no ámbito universitario, senón que debe prolongarse ao longo de toda a carreira profesional. «Xuntos somos máis potentes», afirmou a decana de Ciencias dá Educación de Santiago, que avogou pola formación conxunta tanto inicial como permanente e pola colaboración entre os profesores universitarios e os profesionais da Consellería de Educación. É dicir, «construír un discurso común».

Os reitores e o conselleiro abren a porta a «axustes» no financiamento

Nada é inamovible. Tampouco o plan de financiamento das universidades. Tanto o conselleiro como os tres reitores defenderon onte a viabilidade do plan actualmente en vigor, pero recoñeceron que, aínda que se aprobou de xeito unánime, «non implica que non haxa posibilidade de facer algún tipo de retoque ou axuste». Segundo o reitor de Vigo, Salustiano Mato, as principais diferenzas de criterio déronse no panel de indicadores, pero o propio plan «ten mecanismos» para perfeccionalo, tal e como lembrou Julio Abalde, reitor da Coruña, que afirmou que en ningún caso cuestiona o plan nin a súa estrutura. Juan Viaño, reitor da Universidade de Santiago, tamén lembrou que «cando hai diferenzas de criterios» existe unha comisión de seguimento.