Tráfico multa a un ciclista en Poio por non levar casco, só o airbag específico

Alfredo López Penide
López Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

GALICIA

PACO RODRÍGUEZ

O colectivo ciclista Pedaladas denuncia que o regulamento de circulación español está obsoleto

18 ene 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

Un axente de Tráfico, segundo difundiron a través das redes sociais desde o colectivo ciclista Pedaladas, denunciou a un afeccionado que transitaba pola PO-308, estrada autonómica que comunica Poio con Sanxenxo , sen facer uso do casco, pero si levando un airbag ciclista. Estes dispositivos colócanse ao pescozo e, en caso de impacto, ínflanse en menos de 0,1 segundos protexendo a cabeza do usuario fronte a un golpe.

Desde o colectivo pontevedrés precisaron que, dado que «o noso regulamento de circulación está obsoleto e só entende de casco», o axente tivo que denunciar ao ciclista. Neste sentido, fontes extraoficiais de Tráfico precisaron que, mentres o regulamento especifique a obrigatoriedade do emprego do casco, os axentes están obrigados a denunciar calquera infracción neste sentido, aínda que engadiron que, no pasado, xa advertiron nesta mesma estrada pontevedresa a outros ciclistas por non facer uso deste dispositivos sen chegar a multalos.

O timbre é obrigatorio

En leste mesmo sentido, Pedaladas advertiu aos afeccionados de que, do mesmo xeito que o casco, «o timbre é obrigatorio. Nalgúns lugares xa se multou por non levalo». Así mesmo, tamén son obrigatorios a luz dianteira e traseira, o catadióptrico vermello na parte posterior da bicicleta e empregar pezas reflectoras tras a posta de sol nas estradas interurbanas.

En canto ao airbag ciclista, lamentaron que non exista unha homologación ou equiparación co casco: «Este problema é extensible a outras cousas, ao remolque para nenos, aos ciclos de máis dunha praza...». Engadiron que, a diferenza de países como Holanda, en España «lexíslase poñendo trabas á mobilidade ciclista e os axentes teñen a obriga de sancionar», de tal modo que o casco non se pode substituír por un airbag.

Segundo explicaron, este dispositivo ínflase con helio ao detectar un movemento asociado a accidentes circulatorios. Combínase cunha sorte de caixa negra con capacidade para almacenar datos correspondentes a dez segundos antes e despois do accidente.