A planificación enerxética da UE dá luz verde a duplicar a capacidade de Reganosa

Beatriz García Couce
Beatriz Couce FERROL

ECONOMÍA

CÉSAR TOIMIL

A planta galega prevé investir a medio prazo 150 millóns nun terceiro tanque, unha nova atracada e outro vaporizador

31 mares 2015 . Actualizado ás 05:00 h.

Reganosa avanza firme na súa decisión de transformar as súas instalacións na ría de Ferrol nun centro loxístico para a subministración de gas a todo tipo de buques. Pero para iso precisa dotarse de novas infraestruturas, que xa foron incluídas na planificación enerxética europea para o período comprendido entre o 2012 e o 2024, segundo avanzou onte o conselleiro de Industria, Francisco Conde. Bruxelas deu o visto e prace á construción dun terceiro tanque de almacenamento e a un novo punto de atracada e á instalación doutro vaporizador que duplicará a capacidade de emisión de gas (agora de 400.000 metros cúbicos) á rede desde a planta de Mugardos. Antes da súa materialización, con todo, todo iso haberá de contemplarse na planificación enerxética nacional, aínda sen desenvolver. O director xeral de Reganosa, Emilio Bruquetas, manifestou que o plan español «tomará o europeo como base» e cifrou en 150 millóns de euros o custo de construción dos novos medios.

No entanto, os xestores da empresa acometerán antes algunhas melloras para transformar as instalacións mugardesas nun centro loxístico para o abastecemento de gas a todo tipo de buques. Neste sentido, Bruquetas afirmou que nos dous próximos anos adaptarase a atracada actual da regasificadora para poder acoller a todo tipo de buques e non só a gaseiros, como actualmente. Se se cumpren as previsións que manexa Reganosa, entre o 2018 e o 2019 quedará listo a nova atracada e a partir do 2020, o terceiro tanque de almacenamento e o vaporizador.

Abastecer no mar

Con estes medios, incrementaríase a capacidade da planta e garantiríase a subministración desde a terminal. Pero a compaña tamén se prepara para abastecer no mar ou noutros destinos aos barcos que utilicen o gas como combustible para propulsarse. Onte, o conselleiro de Industria e o presidente de Reganosa, José María Paz, asinaron un convenio de colaboración para contratar os estudos de enxeñería que servirán de base para a construción dun barco de abastecemento a outros navíos. A Xunta achegará 220.000 euros (o 45 % do total) a este proxecto, que seleccionará a unha enxeñería para o desenvolvemento do buque mediante un concurso internacional.

Segundo subliñou Conde, servirá para «dotar aos estaleiros galegos do coñecemento para deseñar buques subministradores, impulsar a construción de novos barcos que empreguen GNL como combustible, e traballar na reconversión de embarcacións xa construídas e na súa reparación». Emilio Bruquetas explicou que eses estudos terán que estar finalizados o próximo decembro e engadiu que a construción do navío dependerá da demanda existente, aínda que matizou que «no 2019 debería de estar a funcionar». Trátase dun barco polivalente que ha de adaptarse á navegación das rías galegas e tamén ter capacidade para poder fornecer combustible aos portacontedores que transitan polo corredor de Fisterra, entre outros.

O titular de Industria tamén anunciou que se porá en marcha un centro de formación para o persoal ante a transformación da planta nun nó loxístico e tamén o desenvolvemento dun estudo para analizar a transformación da flota de Salvamento Marítimo para utilizar gas natural como combustible.

Xunta e empresa financian os estudos para un buque de subministración de gas

Esixencias ambientais

Detrás do proxecto de transformación de Reganosa atópanse os novos requisitos ambientais establecidos pola UE, que esixen a redución drástica das emisións dos buques en determinadas áreas de navegación. Pola súa eficiencia económica e ambiental, o gas natural licuado (GNL) está a situarse como un combustible de referencia para os barcos e calcúlase que no 2025 haberá medio milleiro de navíos propulsados con gas. A planta da ría quere situarse como un punto estratéxico de subministración aos buques e xa deu pasos nunha alianza con Navantia, o porto de Ferrol, o Inega e a Universidade de Santiago. «Se hai unha rexión que teña as características para desenrolar un ?hub? gasista esa é a galega», afirmou Conde.