Que fago durante un voo de 8 horas?

María Viñas Sanmartín
María Viñas REDACCIÓN / LA VOZ

EXTRAVOZ REDE

Prezos, destinos, frecuencias e sensacións durante o voo: os catro grandes alicerces que toda aeroliña debe atender para pescar ao pasaxeiro. O último deles acaba de sufrir un duro revés: as compañas desterran as pantallas dos seus avións para apostar por dispositivos de peto, mentres EE.UU. e Reino Unido prohiben a súa presenza a bordo en determinadas rutas

23 abr 2017 . Actualizado ás 19:01 h.

Dispúñanse as aeroliñas a desprenderse das pantallas instaladas nas costas dos seus asentos, convencidas de que o entretemento se mudou ao peto do pasaxeiro, cando Donald Trump decidiu empezar a asinar ordes. Air Europa lanzara unha aplicación que daba acceso aos seus clientes a unha rica e ampla gama de contidos en pleno voo. American Airlines fixo un pedido de cen Boeing con butacas espidas, nin rastro de teles. KLM eliminou os xornais de papel. Non lles faltaba sentido a estes movementos: o 90 % dos pasaxeiros leva o seu propio dispositivo a bordo. Ou o levaba ata agora. O mes pasado, Estados Unidos ditou unha restrición que limita os computadores e os comprimidos en cabina en rutas procedentes de Oriente Próximo e África. Á prohibición sumouse horas máis tarde o Reino Unido. Sen aparellos propios que lles amenicen a viaxe, os pasaxeiros terán que volver confiar no entretemento dispoñible na compaña que os despraza dun lado a outro do mundo. Estas son as mellores ofertas de lecer en voos de longa distancia:

American Airlines

«Streaming» a bordo. En xaneiro, anunciou a súa intención de suprimir as pantallas individuais da parte traseira dos asentos dos seus novos avións. A cambio, ofrecerá un servizo de Internet a alta velocidade por vía satélite. Ademais, comezou a engadir tomas de corrente ao lado de cada praza. Asegura que a metade dos seus aparellos contarán con este sistema para finais do próximo ano.

Lufthansa

Antes de saír da casa. A aeroliña alemá pon a disposición dos seus clientes unha guía online do seu contido a bordo -con tráileres, reportaxes e información- para que preparen o lecer da súa viaxe desde casa. Así, poden engadir os seus programas favoritos nunha lista a través dunha app instalada no seu móbil ou no seu comprimido. Unha vez no avión, só terán que sincronizar a súa selección coa pantalla que teñen diante do asento.

Qatar Airways

Contidos innovadores. A principal compaña aérea de Catar foi premiada por segundo ano consecutivo pola innovación dos contidos que ofrece a bordo. Actualmente conta cunha das bibliotecas de entretemento máis extensas do sector: máis de 500 películas -nas que se inclúen novidades-, 1.400 capítulos de series de televisión, 1.000 opcións de música e 50 xogos. Ademais, inclúe conexión wifi a bordo.

Air France

Chat con outros pasaxeiros. Os novos avións de KLM están equipados con pantallas táctiles HD de alta calidade, acceso a wifi e unha opción que permite aos viaxeiros chatear entre eles, dun asento a outro. No seu catálogo: 600 horas de programas, incluíndo entre 85 e 100 películas de longa duración, e entre 200 e 300 cedés con ao redor de 3.000 títulos de música.

Turkish Airlines

Wifi gratis. A aeroliña acaba de redeseñar a súa interfaz de usuario. O seu servizo inclúe agora un filtrado de categoría para películas e cualificacións de títulos da base de datos IMDb. Ademais, mellorou o seu mapa en tres dimensiones sobre o voo, que proporciona datos interactivos e informativos sobre a ruta, incluíndo a cabina, vistas desde as fiestras e descricións xeográficas e de distancia. Os pasaxeiros poden avisar á tripulación desde as súas pantallas para non ser molestados e o seu servizo de wifi é gratuíto.

Emirates

As mellores vistas. O seu, coñecido como ice Dixital, é un dos sistemas de entretemento a bordo máis premiado. Desprega ante o pasaxeiro ata 2.500 canles de cine, outros oito de información en directo e deportes, programas de televisión, música e xogos á carta en varios idiomas. Ten cámaras a bordo que permiten gozar das vistas do piloto en pleno voo ou das panorámicas desde a cola, wifi e teléfono en cada asento.

Iberia

Pantallas de 12 polgadas. Iberia presentou esta mesma semana a súa nova clase turista premium, unha tarifa que incorpora en cada asento pantallas Full HD de 12 polgadas, tres máis que as da clase turista, auriculares con cancelación de ruído e conectores para dispositivos electrónicos individuais. Estará dispoñible a partir do próximo mes de maio para os voos ata Chicago, Nova York e Bogotá. En xuño, estenderase a outros destinos como México, Miami e Boston.