Paquita volve a todos tolos

EXTRAVOZ REDE

«Paquita Salas» revolucionou o mercado das web series en España. Fresca, intelixente e divertida, chamou a atención dos críticos, que han decido que é a mellor comedia do 2016. E aínda que os máis novos están moi acostumados ver ficción en Internet, ao público máis adulto abriulle a porta doutros produtos que nacen na Rede.

26 feb 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

Cando Paquita Salas levou o galardón á mellor serie de comedia nos premios Feroz, moitos se preguntaron Paquita que? Pero para miles de internautas, esta representante de actores interpretada por Brays Efe xa é un fenómeno total. Os Javis (Ambrossi e Calvo), como os chaman no mundo, crearon un universo ao redor de Paquita e con só cinco capítulos nunha primeira tempada han conseguido que expertos, críticos e seriéfilos en xeral miren doutro xeito as series que se fan para Internet.

Sonia Méndez, directora do festival Carballo Interplay, teno claro: «Hai que reformular o concepto, non son web series, son series. Non son un xénero menor, como os curtos non son o xénero menor do longo». Para a responsable do festival galego, o sector está a cambiar. «Hai menos produción pero de máis calidade. Paquita, O partido, Entertainment... e as plataformas apostan por eles», apunta. Méndez, ademais, lembra que produtos como Orange is the new black ou House of Cards «son web series en realidade, non as produce unha empresa para televisión. E quen ve series agora cun horario fixo?», pregúntase.

De profesionalización fala Paula Hernández García, da web especializada enawebseriada.com. «Durante a crise era moi difícil para os profesionais entrar no sector. Agora moitos creadores traballan en canles e medios. Non é que haxa nin máis nin menos talento, quizais o que hai é menos produción perdida e agora as plataformas fanlles máis caso», di. E pon, unha vez máis, como exemplo o caso de Paquita Salas. Ri Paula Hernández porque «seguro que me repito, porque todos o din, pero é moi profesional. Ese é o gran cambio». Pero quere dicir isto que se perdeu frescura polo camiño?

O caso Flooxer

Négano rotundamente en Flooxer. Con 1,3 millóns de usuarios únicos ao mes, segundo os datos do pasado xaneiro, a plataforma creada por Atresmedia converteuse nun referente para os creadores de contidos en Internet. E soubo aproveitar o éxito dos seus propios produtos. Paquita, claro, foi a súa mellor embaixadora. Como explica Emilio Sánchez, responsable de Flooxer, «cando empezamos a falar cos Javis, a plataforma aínda non existía. Era unha aposta de conxunto, con xente que tiña ganas de facer cousas e un medio que quería ser unha nova forma de facer e dicir. Foi unha sorte para ambos que Paquita atopase a Flooxer». E de feito, decidiron apoiarse nas cadeas tradicionais para darse a coñecer. Por iso estrearon a serie na canle Neox, «para dar a coñecer a serie e a plataforma», conta Sánchez.

Pero en Flooxer só hai web series? En realidade, hai moito máis. Por iso Emilio Sánchez prefire falar de ficcións, porque «a plataforma permite probar cousas novas, non só episodios de 20 minutos. Estamos a experimentar con formatos novos e con caras coñecidas que a xente non asocia con Internet». Como Natalia de Molina, Carmina Barrios (a nai de Paco León) ou Chicote, que protagonizou o primeiro capítulo de Cinemascopazo, o novo formato de Arturo González-Campos e Juan Gómez-Jurado, creadores do programa de radio Todopoderosos. Na nómina de Flooxer tamén atopamos ao director Nacho Vigalondo ou ao músico Pancho Varona coas súas entrevistas. E a idea, explica Sánchez, é seguir buscando novas fórmulas.

Serie política

Tamén en Flooxer púidose ver O partido, unha serie política marcada polo humor e un personaxe xenial, o Bolita (Mario Tardón), convertido nun candidato imposible. A serie conta tamén con outros rostros coñecidos, como Manuel Burque ou Sergio Pazos.

Por certo... haberá segunda tempada de Paquita? Sánchez, de momento, só apunta a que a idea «está amais da mesa». Toca agardar e revisar a primeira.