O xogo en rede, o deporte do mañá

Brais Capelán REDACCIÓN / LA VOZ

EXTRAVOZ REDE

Os deportes electrónicos convertéronse en poucos anos nunha das formas de entretemento preferidas polos mozos de todo o mundo. A industria sábeo e aposta cada vez máis por estes títulos.

02 mares 2017 . Actualizado ás 11:57 h.

Hai apenas unhas décadas, o máis parecido a unha experiencia de xogo en liña era quedar cun grupo de amigos e gozar en grupo de videoxogos, ou conectar diferentes equipos á mesma rede e organizar partidas de Counter-Strike. Hoxe en día, hai case 24 millóns de xogadores en España, practicamente a metade da poboación, xogan a través de Internet. Deles, a metade faino cos títulos que forman parte dos deportes electrónicos, coñecidos como eSports.

As cifras que manexa este sector dos videoxogos causan certa vertixe. A nivel mundial chegaron a xerar anualmente 118.000 millóns de dólares, conseguindo en España a friorenta de 1.600 millóns. Todo iso é grazas á gran repercusión mediática -maioritariamente, a través de Internet- das súas competicións e xogos. En España hai, segundo un estudo, case 30 millóns de espectadores acumulados durante o pasado ano. Unha cifra superior a competicións como a liga ACB de baloncesto ou a Europa League de fútbol. Este feito non fai máis que evidenciar o repentino auxe destes videoxogos en España.

Moitos a estas alturas aínda se preguntarán, que son exactamente os deportes electrónicos? Esta modalidade de videoxogos ten a súa orixe nos chamados MMO (Massively Multiplayer Online), títulos destinados ao seu consumo a través de Internet con outros xogadores. Na actualidade hai varios exemplos moi populares, como League of Legends, Dota 2 ou, mesmo, Fifa 17. A creación de competicións a nivel mundial de cada título provocou que millóns de persoas invistan tempo e diñeiro neles, xa sexa polo puro feito de pasar un bo intre xogando con xente de todos os países ou co fin de chegar todo o máis alto do ránking.

Outro dos factores imprescindibles para entender os deportes electrónicos é o gran número de espectadores que teñen. Hai unha gran audiencia de eSports -o 40 %, para ser exactos- que non xoga a ningún destes títulos en rede. No seu lugar, visiona combates doutros xogadores para entreterse, como quen ve un partido de fútbol ou unha carreira de motociclismo. Neste aspecto xogaron un gran papel plataformas de vídeo en directo como Twitch, onde se retransmiten partidas dos mellores xogadores do mundo a diario.

Todo iso, unido ás grandes cantidades que se manexan en patrocinios e micropagos, permiten ás compañas como Valve, creadora de Dota 2, manexar premios millonarios nos seus torneos. No 2015 chegáronse a repartir 70 millóns en recompensas, dos cales Dota 2 distribuíu 31 millóns.

Non é desatinado pensar que haxa mozos que adestren a diario para poder vivir dos deportes electrónicos, pois moita xente xa o fai. En todo o mundo se han ir formando equipos especializados nalgún destes títulos, que compiten en diferentes ligas e que atraen o patrocinio de grandes empresas de comunicación, dispostas a apostar forte polo que promete ser o deporte do século XXI. Quen sabe se acabarán rivalizando pola audiencia un Madrid-Barça cunha partida de The International de Dota 2.

Superliga Orange

A Liga de Videoxogos Profesional (LVP) anunciou en decembro a creación da Superliga Orange, con dúas divisións de League of Legends e Call of Duty: Infinite Warfare. Desta forma, prodúcese unha regulación da competición oficial baixo o amparo da LVP. Os campións desta liga decidiranse do 30 de xuño ao 2 de xullo en Gamergy, a maior feira de deportes electrónicos de España, que se celebra anualmente no Ifema de Madrid.

A notoriedade que están a gañar os eSports en España queda patente na aposta de Movistar+ por esta modalidade de videoxogos, aos que dedica desde hai unhas semanas a súa nova canle Movistar Esports, onde se pode coñecer toda a actualidade dos deportes electrónicos. Movistar+ terá que competir coa instantaneidad e comodidade que supoñen as plataformas de vídeo en Internet, como Twitch ou YouTube.