Consolas: a nova xeración

Brais Capelán REDACCIÓN / LA VOZ

EXTRAVOZ REDE

Nunha industria marcada cada vez máis por conseguir ofrecer as máximas prestacións gráficas, Nintendo parece ter tomado a iniciativa en termos creativos con Switch, a máquina coa que agardan rexurdir e que terá que lidar con PS4 Pro e, máis adiante, Xbox Project Scorpio polo trono das videoconsolas.

27 novs 2016 . Actualizado ás 09:41 h.

Que Nintendo habíase estancado con Wii Ou era un feito facilmente recoñecible. Pero ninguén podía pensar que a consola máis agardada a finais do 2016 leva o selo da compaña nipoa. Xusto cando se van cumprir 10 anos do lanzamento de Wii, Nintendo volve remover os cimentos dunha industria que tende a medir o éxito en termos de potencia e non de creatividade. Cun único tráiler de lanzamento, a empresa xa conseguiu máis repercusión mediática que os seus competidores, que apostaron por actualizar as súas respectivas máquinas. Switch recibiu máis cobertura que Playstation 4 Pro e a misteriosa Project Scorpio de Xbox.

O anuncio de lanzamento despexa moitas dúbidas acerca da anteriormente coñecida como NX, pero tamén expón unha serie de preguntas que se deberán ir resolvéndose ata marzo do 2017, data na que se estima que sairá ao mercado Nintendo Switch. A compaña nunca ocultou que a súa intención era a de crear unha consola híbrida, entre os tradicionais sistemas de sobremesa e as portátiles que tanto éxito reportaron á gran N. Atopámonos, xa que logo, ante unha pantalla táctil cuxo formato lembra ao dun comprimido. A ambos os dous lados estarán os controladores extraíbles, que se poderán ancorar ou ben á pantalla ou a un soporte que fará as veces de mando. O último elemento é a base, que irá conectada ao televisor e proporcionará alimentación e soporte para gozar do xogo na gran pantalla. A iso engádeselle a posibilidade de utilizar un único controlador por persoa en determinados xogos, o que permitirá gozar con amigos de experiencias como Mario Kart ou NBA 2K, tal e como se pode ver no tráiler. Nintendo di adeus tamén aos discos como formato e confiará nos cartuchos, como xa ocorre en 3DS.

Polo momento non se deron a coñecer especificaciones técnicas de Switch, aínda que todo fai indicar que as prestacións seguirán sendo inferiores ás de PS4 e Xbox One. Con todo, compañas como Nvidia avalaron a nova máquina da gran N. O propio CEO da multinacional, Jen-Shun Huang, aseguraba sobre Switch que «o tipo de jugabilidad que quere conseguir non se parece a nada. Cando a xente a vexa e gócea, vai sorprenderse». Tamén as empresas desenvolvedoras de videoxogos teñen previsto apostar forte por Switch. Capcom xa asegurou tras a presentación que a súa intención é sacar xogos que aproveiten as capacidades da nova consola de Nintendo, mentres Ubisoft anticipou que haberá un xogo exclusivo para a máquina. Con todo, moitos se preguntan cales serán as novidades propias da empresa nipoa. No tráiler pódese ver en funcionamento un novo Super Mario ou o popular Skyrim. Con todo, o lanzamento máis agardado por todos será a nova aventura de Link. The Legend of Zelda: Breath of the Wild podería aparecer no catálogo inicial de Switch.

Con todas as incógnitas que Nintendo aínda non desvelou, unha das máis importantes para os usuarios será o prezo de Switch. Segundo varias cadeas de tendas, a contía final estaría en 250 dólares para o modelo básico e outro cunha maior capacidade de almacenamento por 300 dólares.

Agora só queda agardar para ver como queda configurado o mapa da industria dos videoxogos máis aló de marzo, coa única ausencia previsible de Project Scorpio de Microsoft, que continúa loitando de xeito conxunto con Sony por facerse co mercado a base de engadir potencia ás súas máquinas, mentres a gran N desmárcase desta estratexia e achegará experiencias de xogo diferentes co lanzamento de Switch.

PS4 Pro : unha marcha máis

A obsesión por acadar os 60 fotogramas por segundo en resolución mínima de 1080 levou a Sony a crear unha versión máis potente da súa consola, que é capaz de correr xogos en 4K. A revisión da PS4 melloras as prestacións da súa GPU, CPU e memoria RAM. A chegada de PlayStation VR tamén se verá beneficiada por esta máquina, que sacará o máximo partido á lentes de realidade virtual de Sony. A única pega que se lle achaca é a falta dun reprodutor de UHD Blu-ray.

Xbox One S: adelgazando a máquina

Unha das características máis molestas da primeira Xbox One era o seu enorme tamaño. Microsoft foi a primeira compaña en sacar ao mercado o modelo «slim» da súa consola, que ademais incorpora varias novidades: soporta resolución 4K (salvo xogos), a alimentación pasa a ser interna, inclúe modelos de ata dúas terabytes de capacidade e o mando foi redeseñado e inclúe conexión Bluetooth. Este modelo precederá ao coñecido como Project Scorpio, que foi anunciado pola propia compaña de Satya Nadella como «a consola máis potente xamais creada» e que polo momento é todo un misterio.