Koldo García: «Dixitalizar o Pórtico da Gloria sería un soño»

Javier Armesto Andrés
Javier Armesto REDACCIÓN / LA VOZ

EXTRAVOZ REDE

BENITO ORDOÑEZ

A súa compaña, Madpixel, é líder mundial na dixitalización de obras de arte en formato gigapíxel, unha tecnoloxía coa que xeraron imaxes en súper alta resolución de centenares de pinturas, teitos, fachadas, pezas e outros obxectos en máis de 200 museos de todo o mundo. O Prado, o Thyssen e a Biblioteca Nacional están entre os seus clientes.

23 oct 2016 . Actualizado ás 05:05 h.

Art Gigapixel é unha tecnoloxía de dixitalización de obras de arte en súper alta resolución que permite explorar ata os máis pequenos detalles dun cadro. Para iso, Madpixel desenvolveu hardware e software propios que, combinados coa experiencia acumulada en capturas por museos de todo o mundo, convertéronlles nos líderes a nivel mundial neste tipo de traballo.

Como lograron desenvolver esta nova tecnoloxía?

Ao longo do tempo habemos ir incorporando diferentes novidades como un software propio de xestión da captura, estabilizadores hidráulicos antivibración, un sistema de autofoco baseado en leds ou sistemas de iluminación fría baseados tamén en leds. Nosa máis recente innovación é a reflectografía infravermella en formato gigapíxel, que traducido á linguaxe común é a posibilidade de capturar en formato gigapíxel baixo luz infravermella. O resultado son dixitalizacións que revelan detalles ocultos baixo a superficie de pintura do cadro (bosquexos, correccións feitas polo pintor, etc.). Esta nova tecnoloxía non só permite obter este tipo de imaxes en formato gigapíxel, senón que tamén reduce incriblemente os tempos requiridos para iso. Doutra banda está a nosa solución para a publicación destes contidos, Second Canvas, que permite gozalos en páxinas web e apps enriquecidos con funcionalidades espectaculares: zoom baixo demanda, navegación guiada por detalles (textos, audios...), capas sobrepostas con outras vistas da obra, compartir detalles, etcétera.

Que aplicacións ten, ademais da reprodución de cadros e obras de arte?

É válida para calquera obxecto que requira unha dixitalización súper precisa xunto cunha exploración ao detalle de calquera parte del. Entre as nosas dixitalizacións, ademais de pinturas, podemos atopar mapas, fachadas, pergamiños, pezas ou mesmo teitos.

Poderían incorporar técnicas de realidade virtual ao seu traballo, para unha experiencia inmersiva na arte?

Si, efectivamente, é unha vía na que xa fixemos algunhas probas e na que seguimos agora mesmo explorando.

Pode unha reprodución dixital, aínda que sexa de boa calidade, equipararse á obra de arte en canto a experiencia de visualización?

Son experiencias distintas e, desde ese punto de vista, eu non diría que unha pode substituír á outra. Doutra banda, os soportes (pantalla fronte a lenzo ou outros) e os materiais, como luz no canto de pigmentos, son distintos, polo que o resultado é tamén distinto. Pero se nos cinguimos estritamente a parámetros de visualización de detalles, as nosas dixitalizacións permiten un nivel de exploración da obra que non está ao alcance dun visitante normal dun museo. A ningún visitante permíteselle achegarse tanto á obra como para apreciar os detalles que revelan estas capturas, especialmente cando falamos de obras mestras. Doutra banda, estas capturas abren a posibilidade de acceder ás obras de xeito remoto, vía webs ou apps, cunha calidade incrible, o que para un usuario que non poida acceder fisicamente ao museo ou institución que o albergue pode ser unha experiencia, se non equiparable, si moi satisfactoria comparada á real.

Hai obras máis difíciles de dixitalizar que outras? Por exemplo, esculturas ou cadros tenebristas.

Si, por suposto, hai obras máis complexas de dixitalizar que outras por diferentes factores, tanto intrínsecos á propia obra (escuridade, materiais utilizados, tamaño...), como externos (condicións do espazo no que está situada, cristais protectores, etc.). Pero ata agora, de momento, puidemos afrontar con éxito todos os retos que se nos expuxeron.

Colaboran con algunha institución de Galicia? Poderíase dixitalizar o Pórtico da Gloria da catedral de Santiago?

Por agora non, pero encantaríanos facelo pronto. Dixitalizar o Pórtico da Gloria sería un soño, e estou seguro de que descubriría detalles incribles tanto aos cidadáns e visitantes como aos expertos en arte e conservación.

Ademais de facer accesible o patrimonio artístico, pódese utilizar a tecnoloxía gigapíxel para os traballos de conservación e restauración de obras de arte, ou para detectar falsificacións?

Sen dúbida, os conservadores e restauradores de obras de arte poden beneficiarse desta ‘copia de seguridade dixital' para comprobar a evolución na conservación dunha obra, comparar detalles, ou mesmo, por que non, detectar falsificacións.

Como ven a evolución da tecnoloxía desde que fundaron a empresa en 1999?

A tecnoloxía está a evolucionar a unha velocidade de vertixe. A nós obrigounos a reconverternos en varias ocasións, pero é que a aceleración é cada vez maior. Imos ver avances espectaculares.