Ramón Seijas, conselleiro de Pérez Rumbao: «O trato ao cliente é o que diferencia»

Juan Torrón

MOTOR ON

Óscar Vazquez

O grupo Pérez Rumbao, no seu apartado de venda de turismos, é sin duda o máis forte de Galicia. Os 500 empregados que compoñen esta área dentro do grupo venderon o ano pasado máis de 8.000 turismos novos e 5.000 usados, o que supuxo unha facturación de case 500 millóns de euros. Falamos co seu conselleiro, Ramón Seijas.

11 jun 2017 . Actualizado ás 05:25 h.

Nacido na Coruña, hai 46 anos, licenciouse en Económicas e Empresariais e na actualidade é o conselleiro de Pérez Rumbao.

-Que peso ten o Grupo Pérez Rumbao en Galicia?

-O ano 2016 vendemos 13.000 automóbiles entre novos e usados, o que supuxo que de cada 10 coches novos que se matriculan en Galicia case 2,2 coches saen dalgunha das nosas concesións.

-Como se pode levar a relación con marcas tan diferentes?

-Todas a marcas que representamos contan cuns equipos independentes e moi profesionais que perseguen exclusivamente os obxectivos individuais que nos poñen cada unha das marcas ás que representamos. Cada unidade de negocio persegue por si mesma acadar a máxima eficiencia comercial, o que se traduce en ter en todas as actividades que realizamos mellores resultados tanto en índices de satisfacción de cliente como en cota de mercado, buscando bater á concorrencia. Obviamente chegar a esta situación supón implantar durante un período de tempo importante uns procesos e cultura empresarial necesarios.

-Cales son os retos actuais dun grupo como o voso?

-Os hábitos de consumo dos clientes e os novos retos tecnolóxicos fan que o sector no que actuamos estea nun proceso de cambios importante. Esta evolución fará que aparezan novas necesidades que serán cubertas por nós ou novos operadores que poidan aparecer. A capacidade que teñamos para adaptarnos a estes cambios será diferencial para garantir a nosa continuidade no mercado. O posicionamento do noso grupo ante estas novas oportunidades permitiranos potenciar o noso protagonismo ou non e iso dependerá da nosa capacidade e velocidade de adaptación. De calquera xeito, a nosa orientación cara á satisfacción do cliente é un alicerce fundamental sobre o que traballamos e pilotado as nosas actuacións como organización e traduciuse nun servizo e uns resultados comerciais excelentes e en ter unhas instalacións diferenciais. Todo iso nun sector no que as liñas estratéxicas veñen impostas polos fabricantes, polo que incorporar chiscos de innovación comercial permítenos acelerar a consecución do obxectivo inicial. Non podemos esquecer que actuamos nun sector moi maduro e transparente no que diariamente temos o cento por cento da información sobre os coches que se matriculan ou transfiren polas distintas canles.

-Cal é o peso das vendas de novos con respecto a usados no grupo?

-Como comentaba ao principio, nós vendemos 13.000 automóbiles no ano 2016, dos que 8.000 foron vehículos novos. Na comercialización de coches usados levamos varios anos facendo un esforzo comercial moi importante. Desenvolvemos no negocio online unha páxina que se chama www.sibuscascoche.com que xa ten dúas tendas offline, unha en Santiago e outra na Coruña, que nos axudarán progresivamente a ir acadando máis vendas por esta canle. Non podemos esquecer tampouco a actividade que nese sentido potenciamos desde os concesionarios co desenvolvemento dos programas que nesta canle teñen practicamente todas as marcas.

-Son máis rendibles as operacións dos usados?

-Diría que a operación menos rendible é sempre a que non se fai.

-É distinto o cliente galego ao do resto de España?

-Nun mundo que camiña cara á globalización, falar de localismos é complexo, aínda que si está claro que, pola composición da nosa pirámide poboacional, a orografía da nosa terra, o noso clima... existen elementos que nos fan ser distintos a outras zonas. Hai moitos anos, por exemplo, falábase de que en Galicia se vendían todos os coches sen aire acondicionado, ou a coñecida dieselización da nosa zona, pero ambas as características do noso mercado viñan dadas por elementos esóxenos ao sector que cada vez máis se han aplanado, aínda que obviamente segue habéndoos.

-Como serán os concesionarios do futuro?

-Considero que os concesionarios seguiremos sendo un elo moi importante na cadea de distribución dos coches, na medida en que sigamos achegando valor aos fabricantes e aos consumidores. Creo que o noso papel pode verse alterado por moitos factores. Así, por exemplo, a conectividad posiblemente fáganos ter un papel máis relevante dado que nos permitirá dar un servizo de posventa máis eficaz, ou a electrificación, que a priori pode limitar as nosas actividades na postventa tal e como as entendemos hoxe, aínda que estou seguro de que nos traerá oportunidades distintas.

-Como ve o futuro do automóbil a longo prazo?

-Hoxe fálase de moitos conceptos novos pero persoalmente creo que a dixitalización, a conectividad, a condución autónoma ou o coche compartido serán cambios que están aí pero uns serán menos disruptivos que outros. Creo que a dixitalización cambiará a forma de vender coches pero de xeito máis lento da que nos creemos inicialmente porque irá en función da evolución da pirámide poboacional, aínda que obviamente, como concesionarios, debemos prepararnos para os clientes online que nos esixan maior celeridade, e continuar dando un excelente servizo aos clientes que queiran probar os coches no concesionario. A conectividad ou o coche conectado si creo que suporá maiores cambios e a súa implantación será máis rápida e afectará fundamentalmente á xestión dos talleres, porque supón que o coche nos comunicará a avaría en tempo real ou teremos que ter a capacidade de reparar o vehículo cando o seu propietario non o necesite.