A cidade será o seu territorio

MOTOR ON

www.jkuenstle.de

As dez motocicletas máis vendidas en España son escúteres de 125 cc. , con algunha excepción de maior cilindrada, e iso denota claramente que a moto chegou, para quedar, na cidade, como contorna ideal. Residualmente os modelos de alta cilindrada quedan para os cada día máis escasos moteiros, igual que os de campo. Neste escenario, a moto afronta o reto de adecuarse aos tempos en cuestións como seguridade, ruído ou emisións.

18 jun 2017 . Actualizado ás 16:44 h.

Sopran bos tempos para a venda de motocicletas, a pesar de que no acumulado do ano o mercado caeu case un 9%, aínda que se agarda que remonten nestes dous próximos meses, como o están facendo os ciclomotores, que rexorden nos últimos tempos.

O que si está claro é que as motos de gran cilindrada, do mesmo xeito que as de campo, pasan a ser un pouso residual, xa que o mercado se sostén grazas aos escúteres urbanos, útiles e aptos para todos os públicos e que conseguiron nos últimos tempos adoptar o rol de segundo vehículo familiar.

Pero o gran reto da moto é adecuarse aos tempos que veñen, algo que si fixo o sector do automóbil. E ese reto é precisamente o de substituír ao coche en cidade, pero non se pode facer con motores contaminantes e escapes ruidosos. Tampouco sen avanzar en materia de seguridade para os seus ocupantes.

Unha das solucións para a moto é a electrificación, do mesmo xeito que o coche, pero nese campo as grandes marcas, coa excepción de BMW, non parecen dar pasos moi decididos.

E iso que as matriculacións dos vehículos de dúas rodas eléctricos en España creceron un 66% nos cinco primeiros meses do ano, con 1.099 unidades vendidas. Pero estas cifras non responden o interese de clientes particulares, senón de empresas para as súas flotas de repartición e á canle de compañas de alugueiro, que en Madrid crearon solucións de escúteres eléctricos de utilización por tempo, imitando o fenómeno do carsharing.

Así que á marxe dalgúns escúteres económicos, chegados en gran parte das fábricas orientais, BMW sigue sendo a que ofrece o primeiro vehículo eléctrico de dúas rodas, pensado para clientes particulares e chamado C Evolution.

Con compoñentes de primeira calidade a nivel dinámico, dispón dun motor eléctrico que rende o equivalente a 48 cabalos, polo que acada unha velocidade máxima de 120 kms/h, cunha autonomía de cen quilómetros. O seu prezo, ao redor dos 14.000 euros, é moi caro, a falta de axudas á compra por parte das administracións. O futuro da moto urbana camiña por aí. Sen ruídos, sen fumes e con aparcadoiros libres nas cidades. Ademais, con axudas á condución que melloren a súa comodidade e a seguridade.