¿Necesito comprar un coche?

Esa é a pregunta que se están facendo moitas persoas en Madrid, aínda que se supón que no futuro tamén noutras cidades españolas. E é que os problemas de aparcadoiro e as restricións de tráfico poden converter o «carsharing», o aluguer por tempo de vehículos compartidos en plena rúa, na solución para moitos. de momento en Madrid xa funcionan dúas empresas, pero o seu éxito atraerá a moitas máis e acabará estendéndose a outras cidades.


O carsharing é a palabra que se puxo de moda e que supón unha nova forma de entender a mobilidade nun vehículo polas cidades. De momento só se pode pór en práctica en Madrid, grazas a dúas empresas, Car2Go e Emov, que entre ambas puxeron en cálelas mil vehículos eléctricos que se poden alugar no sitio no que se atopen durante o tempo que necesitemos. O éxito que han ter, no caso de Emov, xa conta con 100.000 usuarios en só catro meses, vailles levar pronto a sondar a súa implantación en Barcelona e a escala tamén noutras cidades españolas.

Car2Go e Emov funcionan de forma moi parecida. O que quere usar os seus vehículos só ten que darse de alta a través da súa páxina web, rexistrando un cartón de crédito onde se farán os cargos pola utilización dos vehículos. Despois só terán que baixarse unha aplicación para o seu móbil, coa que realizarán toda a xestión de procura de coches máis próximos. No móbil aparece a situación dos coches libres, o usuario elixe un e bloquéao ata chegar a el. Unha vez alí, cunha clave (pin) accede ao coche e utilízao o tempo que queira e nun espazo cos límites da M30, no caso de Madrid. Unha vez acabada a utilización do coche, o usuario aparcarao en calquera praza de aparcadoiro controlado (en Madrid son gratuítas para os coches eléctricos) e leste volverá quedar dispoñible para calquera outro usuario.

Segundo os minutos utilizados a empresa cargará a factura na conta do usuario (a razón de 0,19 euros por minuto).

Este sistema sinxelo de utilización por tempo ten limitacións en canto ao espazo, que debe quedar restrinxido ao ámbito urbano, polo que non é un substituto do coche particular, senón do transporte público ou do taxi.

Pero moitos usuarios só necesitan o coche nesas situacións e son os que poden preguntarse si compénsalles comprar coche. A vantaxe do carsharing é que nos libramos do mantemento, dos seguros e impostos que xera o coche particular, así como dos custos do aparcadoiro na cidade. Por contra, os inconvenientes son a imposibilidade de utilizar o coche sen límites espaciais, en percorridos fose do centro urbano, ou a utilización continua e prolongada durante moitas horas diarias que non faría rendible o carsharing.

As diferenzas agora mesmo entre Car2Go e Emov son que cada unha está asociada a un grupo automobilístico. Car2Go ao alemán Daimler e por iso emprega os pequenos Smart Fortwo ED, con só dúas prazas e pouco espazo para bolsas ou outros obxectos. Os Emov pertencen ao grupo francés PSA e utilizan os Citroën C-Zero, de catro prazas, algo máis grandes. Pero o carsharing é goloso para calquera fabricante e outros grupos como BMW e Renault-Nissan xa están estudando o negocio, cos seus vehículos i3 e Zoe-Leaf, respectivamente.

A facilidade de acceso ao sistema de aluguer por tempo é unha das súas grandes vantaxes (aínda que Car2Go obriga a pasar por unha autoescola ou polos concesionarios de Mercedes -Smart para compulsar a validez do permiso de conducir) e a súa propagación é imparable. Outros escenarios como cidades medianas non se descartan, xa sexa para os grandes grupos automobilísticos ou para empresas de aluguer máis pequenas. Isto non fixo máis que empezar.

 

Votación
6 votos
Etiquetas
Smart Tráfico Nissan Empresas Uber PSA Transporte A Coruña cidade
Comentarios