Un DeLorean e o coche fantástico no aparcadoiro

Unha colección de coches de cine. Esta é a sorpresa que garda na súa nave un importador de vehículos galego especializado no mercado norteamericano. Unha auténtica viaxe pola historia con cápsula temporal incluída. Agárrense forte ao asento os nostálxicos.


Redacción / La Voz

O seu garaxe sería o soño de calquera coleccionista. Un Ford Thunderbird, un Mustang, un Cadillac Eldorado e outro DeVille, tamén un Fleetwood; unha Chevrolet Pick Up, unha Volkswagen T1 ou un Ford F-100. Estes son só algúns dos tesouros que posúe Javier Lameiro Bertólez, responsable de XLCars, en Bergondo . Con todo, todos teñen data de chegada e saída. Lameiro dedícase desde hai 15 anos ao negocio da importación. A súa especialidade son os clásicos norteamericanos. Todo vehículo que some máis de 25 anos, especialmente os muscle car, é susceptible de espertar o seu interese. «Cando iniciamos unha tramitación, normalmente xa o temos vendido», apunta. O seu papel céntrase en xestionar a exportación e posterior chegada a España. Aquí legalízano e matriculan. Con el colabora un taller, Doutor Car Classics, que se encarga dos retoques, incluso restauracións íntegras, que poida demandar o comprador.

Os automóbiles adquiren unha incrible cualidade: a translación no tempo. Chega con velos uns segundos para reproducir na mente imaxes que se quedaron gravadas á retina. As estrelas de Hollywood viaxaban a bordo de convertibles como os que vende . O cine é sen dúbida un dos responsables da paixón que move a moitos dos seus clientes. Tanto é así que tres das súas xoias máis prezadas case lle rouban o protagonismo aos actores das películas e series onde forxaron a súa lenda. Lameiro conseguiu reunir un DMC-12 DeLorean (Regreso ao futuro, 1985), un Pontiac Firebird Trans Am (O coche fantástico, 1982-1986) e unha Chevrolet Custom Van, idéntica á GMC Van pola que se pelexaban o sarxento M.A. Baracus e Murdock (O equipo A ,1983-1987). «Non é habitual ver estes tres vehículos xuntos», resalta. «De DeLorean somos os maiores importadores en España. No país hai como moito uns 12 ou 14. Nós trouxemos oito de eles», explica. O aniversario dos 30 anos da primeira entrega da triloxía disparou o valor do vehículo desde o 2015. «É un coche do que hai unha cantidade de unidades limitada. A empresa irlandesa que os fabricaba crebou a metade de produción. Falamos, aínda así, duns centos de miles», puntualiza.

Non tanta mitomanía xerou outro imprescindible das series da década: o KITT de Michael Knight. «Tamén ten fans, pero un grupo máis reducido», admite. O clon que nos ensina, e permítenos probar, xa ten dono e está matriculado. Non se escoita a voz da computadora que sacaba a David Hasselhoff de apuros, pero as revolucións que disparan o seu motor eclipsan a súa ausencia. Con todo, a furgoneta dos «catro soldados de fortuna» liderados por Hannibal Smith é a máis difícil de conseguir: «A maioría tiveron un uso industrial e terminaron en despezamentos», explica. Polas mans de Javier pasaron outros vehículos moi cinematográficos como a ambulancia dos Cazafantasmas. «Foise para Cádiz. É unha Cadillac. Fabricouse para uso público e a maioría quedaron para despezamento. Restaurada non baixa dos 100.000 euros». Tamén coches reais da policía estadounidense, un deles vendido ao Parque de Atraccións de Madrid. O máis caro que ten agora é unha réplica dun AC Cobra que tamén se paseou, aínda que máis de raspallón, por Los Ángeles de Charlie. O seu valor rolda os 60.000 euros. «Un xogador de fútbol chegou a interesarse por un orixinal, que custa máis de millón e medio de dólares. Ao final quedou en nada. Creo que os meus ollos non verán un coche así», lamenta con certa admiración. Hai compradores para todo.

Votación
16 votos
Etiquetas
Chevrolet Cine Arte EE.UU. Hollywood Alemaña Bergondo
Comentarios