Os outros tesouros que garda Suíza

MOTOR ON

Ademais de reloxos, chocolates, queixos e os incontables segredos que encerran as súas caixas fortes, Suíza ten, polo menos unha vez ao ano, un lugar onde se poden atopar auténticas xoias. É o seu salón do automóbil, onde as grandes marcas palidecen ás veces fronte aos portentosos carroceros con imaxinativos modelos.

19 mares 2017 . Actualizado ás 09:39 h.

Este ano o Salón de Xenebra esqueceu un pouco de presentarnos coches menos contaminantes e volveu aos seus acenos de identidade antigas, de recrearse con rotundos deportivos ou arriscados deseños que parecen máis ben feitos para brillar nun museo que para rodar polas rúas. As marcas de luxo están ás súas anchas en Xenebra recibindo aos seus adiñeirados clientes no mesmo salón. Algúns compran alí en directo coches de seis cifras sen que pareza preocuparlles demasiado.

É certo que os crossover de tamaños pequenos e medianos seguen sendo os reis das moquetas, pero xunto a eles puidemos ver rarezas de todo tipo como novos inventos para a mobilidade urbana como o Toyota i-TRILL, un pequeno triplaza eléctrico cuxas rodas non viran senón que se inclinan. Aínda que a máis orixinal foi a empresa Airbus, cun coche eléctrico cuxo habitáculo pode ser enganchado por un multirotor de oito hélices que o levaría voando ao seu destino cando o tráfico está congestionado.

No terreo do fantástico puidemos ver tamén como podería ser a roda do futuro, a Eagle 360 Urban, en forma esférica segundo Goodyear, dotada ademais de intelixencia artificial e especialmente pensada para vehículos autónomos.

Volvendo ao principio, os crossover dominaron o espazo. Que llo digan senón a marcas especialistas como Range Rover, que destapou o Velar, de deseño minimalista, oVolvo co seu XC60 de nova factura, que é o seu modelo máis vendido. Non faltaban deportivos para mortais, como o Honda Civic Type-R con 320 cabalos, aínda que moitos seguirán necesitando un amplo familiar como o BMW Serie 5 Touring.