Toni Bou, campión do mundo de trial: «Quero divertirme e seguir mellorando»

Álvaro Sevilla Gómez
Álvaro Sevilla RIBEIRA

MOTOR ON

MARCOS CREO

O histórico piloto catalán afronta unha tempada crave para a súa disciplina deportiva, xa que cre que é necesario reformularla para que teña un maior impacto e seguimento por parte do público.

09 oct 2016 . Actualizado ás 14:56 h.

Vinte Campionatos do Mundo de trial, dez indoor e dez outdoor, son a primeira carta de presentación de Toni Bou (Piera, Barcelona, 1986). O motociclista estivo a última fin de semana de setembro en Carnota, co gallo dunha nova proba do Campionato de España, que tamén venceu sen deixar nin unha soa físgoa de ilusión aos seus principais rivais. O catalán, que xa forma parte dos anais do deporte, eríxese como o piloto que conseguiu máis títulos de motor da historia, seguido da mítica icona italiana Giacomo Agostini, que alzou ao ceo 15 mundiais de Motociclismo entre os anos sesenta e oitenta. Bou fixo un alto no camiño para deixar claro que aínda ten gasolina para longo e incidiu na necesidade de que o seu deporte cambie certos aspectos para ser máis atractivo e atraer ao público.

?Como afronta esta nova edición do Campionato de España?

?Estou con moitas ganas de competir ao máximo nivel. Xa estamos no ecuador do torneo e sigo moi motivado. A proba de Carnota foi moi bonita, o público estivo moi implicado en todo momento.

?Ademais das principais probas, unha das cousas que máis sorprenderon aos afeccionados que se apiñaron en Carnota foron os mozos de 5-6 anos que xa practican este deporte.

?É normal, agora empezan moi novos e fano realmente ben. Primeiro hai que practicar coas bicicletas, que é onde che creas como piloto. É como empezamos todos, onde che formas.

?En que estado cre que se atopa actualmente o trial?

?Estamos nun momento de cambios, é un ano moi importante para o noso futuro, xa que a xestión cambiou de mans e queren dar pasos cara a adiante.

?Que necesita o voso deporte para achegarse ao gran público?

?O importante é a espectacularidade, facer carreiras máis curtas e modificar o regulamento para que sexa menos complicado para o afeccionado. Hai poucos espectáculos que duren seis horas e que funcionen, non é doado que o público poida aguantar todo ese tempo.

?Queren facer un produto que se adapte ao ritmo televisivo?

?Todo vai xunto, se fas unha competición de dúas horas facilitas que a xente poida seguila. O problema está cando hai 18 zonas separadas nun radio de 40 quilómetros, porque haberá xente que se perderá parte da competición. Creo que se se mellora nestes aspectos será máis doado que o público entenda este deporte.

?Despois dunha carreira meteórica e sen arestas, cales son as súas metas?

?Quero divertirme e seguir mellorando, creo que sempre podes facelo, son unha persoa moi competitiva e sempre intento crecer.

?Que necesita unha persoa para comezar a dar os seus primeiros pasos no mundo do trial?

?Tes que gozalo e necesitas un tempo para facerche coa técnica. Tenche que gustar moito. Se é así, daquela o ambiente que hai nas carreiras acábache atrapando.

?Non se trata dunha disciplina demasiado arriscada?

?Non hai demasiada velocidade, senón que se trata dunha disciplina máis técnica, polo que creo que hai menos lesións. Si caemos, pero é a baixa velocidade.

?Como ve ás novas xeracións de pilotos de trial? Considera que a substitución está servido?

?A nivel nacional aos poucos está crecendo unha canteira moi boa, con moito talento. No ámbito internacional, en Inglaterra e Francia hai moita afección e unha cantidade considerable de mozas que darán que falar pronto.

?O seu adeus ten unha data marcada?

?É moi difícil pór unha data. Seguirei mentres goce en cada proba. Como dixen, son unha persoa competitiva e non me conformo cos títulos logrados. Véxome con corda para longo.

?Seguirá vinculado a este deporte unha vez que decida retirarse?

?Gustaríame quedar dentro deste mundo. Encántame o día a día, cada adestramento, as competicións e o ambiente que envolve ao trial. Creo que o meu camiño seguirá preto dunha moto cando decida deixar a competición de primeiro nivel.

?Cal foi a súa etapa máis complicada dentro do trial?

?Creo que foi cando me fixen profesional, xa que nese momento empezan a esixirche resultados. Empezan a fixarche en ti e tes que saber levalo, porque ao principio non é doado xestionar esa presión.

A RECEITA DO ÉXITO

Bou debulla a receita que o converteu nunha lenda dentro do mundo do motor. Asegura que a calidade e os éxitos saen do adestramento, que non hai máis atallo que esforzarse día a día para acadar as metas máis afastadas.

?Cal é a clave para chegar ao máximo nivel no mundo do deporte profesional?

?É necesario adestrar co maior empeño e intentar buscar a regularidade en cada competición. Non hai fórmulas máxicas, todo sae do traballo diario e do empeño que necesitas pór en cada momento.

?Queda algunha meta por superar?

?As que tiña marcadas cando empecei a subirme a unha moto están máis que superadas, cando comecei soñaba con gañar unha proba do Campionato de España, nunca pensei que remataría con 20 campionatos do mundo. Estou vivindo un soño, o trial deumo todo. Quero seguir aumentando todas as miñas cifras, aínda que recoñezo que non será doado.

?Teme que chegue algún piloto e que sexa capaz de bater todas as súas marcas?

?Esa é a lei do deporte, chegarán novos pilotos que intentarán superarme, está claro, sempre será así, tanto no mundo do trial como en calquera disciplina deportiva. Forma parte da historia.