Electricidade como unha seda

MOTOR ON

Axel Wierdemann

O Salón Internacional do Automóbil que se celebra estes días en París marcará un antes e unha despois na industria: a aposta polos coches eléctricos como o Opel Ampera non ten marcha atrás.

09 oct 2016 . Actualizado ás 14:52 h.

Esta vez os coches eléctricos chegaron para quedar, porque a segunda xeración ha mellorado algúns aspectos que facían inviable á primeira, fundamentalmente a súa autonomía. Agora xa se fala sen ambaxes de 500 quilómetros como o horizonte de percorrido sen acordarnos do enchufe e así si que moitos se comprarían encantados un coche eléctrico.

A outra constatación que nos trouxo París é a da nova onda de crossover que chegarán ao mercado nos próximos meses. Algúns, como o 3008 de Peugeot, facendo un brillante exercicio de transformismo para sacudirse o halo de monovolume e converterse en brillante todocamiño. Outros, como Mercedes , descubrindo que traballan xa en crossover eléctricos para o futuro das cidades, axuntando así as dúas tendencias fundamentais deste salón. Máis de vinte novos crossover deixáronse ver polas moquetas do salón parisiense.

Deixando de lado as motorizacións eléctricas e as carrocerías crossover, o que nos chega é a dixitalización de taboleiros, en interiores onde as pantallas gañan cada vez máis espazo. Adeus aos reloxos analóxicos de agullas e resortes. E benvidas as cámaras que proliferarán en todos os modelos, unidas a sensores de distancia. Facilitarannos o aparcadoiro, controlarán a nosa distancia co coche de diante e serán fundamentais na próxima revolución do automóbil, a da condución autónoma. O horizonte temporal de 2025 foi asumido polos grandes grupos automobilísticos como a data na que os coches se guiarán sos, sen intervención do condutor. E cando falamos de coches autónomos suponse que tamén serán seguros, ao descartar o fallo humano.