«Para triunfar no exterior hai que consolidar a marca España»

J. M. Orriols

SABE BEN

Ignacio Robla fala do recoñecemento que teñen os viños españois no exterior

02 abr 2017 . Actualizado ás 17:38 h.

Segundo datos do Observatorio Español do Mercado do Viño, referidos a 2016, España lidera o ránking de países exportadores de viños no mundo, chegando a case os 30 millóns de hectolitros, aínda que en facturación estamos moi por baixo de Francia e Italia, por exemplo. «Esta situación prodúcese -explica Ignacio Robla, director de mercado exterior de Viños de Arganza- porque aínda non conseguimos facer marca. Véndese moito viño, (unha boa parte a granel, que mesmo embotellan outros países), pero chegamos máis tarde ao mercado e temos que competir, fundamentalmente, por prezo, porque calidade xa ofrecemos. De todos os xeitos a situación se está a cambiar, porque conseguimos situar mellor os prezos e aumentar a venda de viños etiquetaxes, diminuíndo os graneis».

E para corroborar o que di Robla está o informe dos 11 primeiros meses do pasado 2016 no que se constata un descenso do 7% no volume de viño español exportado(graneis), pero un leve aumento do 0,4% en termos de valor. Son 154 millóns menos de litros de viño exportado respecto ao mesmo período de 2015, que xeraron con todo 10,3 millóns de euros máis de ingresos. O negocio total do pasado ano está xa en máis dos 3.000 millóns de euros.

-Que é o que máis se valora no exterior dos viños españois?

-Especialmente a súa peculiaridade porque son distintos a todos, aínda que se elaboren coas mesmas variedades. E que mellor exemplo que a Godello, unha uva que está de moda e que seduce pola súa frutuosidad e os seus aromas ou a Mencía, coa que se consegue un viño realmente único, que pode abarcar desde a parte baixa da táboa de prezos, ata a cima dos viños tintos. Creo que estamos facendo ben as cousas e aos poucos está dando os seus froitos.

-En que países se venden mellor os seus viños do Bierzo? Europeos, americanos ou asiáticos?

-Non é doado a resposta porque, aínda que o mercado exterior significa para nós o 40%, hai que sinalar que o temos moi diversificado, xa que vendemos en 40 países. Se nos referimos a Europa hai que falar de mercados importantes como Alemaña, Francia ou Reino Unido. Se nos imos a Asia temos grandes clientes no Xapón, onde as características dos nosos viños cumpren todas as súas expectativas, Corea e China e no continente americano, EE.UU é talvez o noso mellor cliente no mundo e estamos a abrir vías prometedoras na República Dominicana e outros países do Caribe, por citar soamente un exemplo e o máis inmediato. De todos os xeitos quero resaltar que o comercio exterior non é a solución, senón un complemento e que todo o que fagamos en países estranxeiros, témolo que consolidar con calidade, porque é fundamental a fidelización. Afortunadamente nós estámolo conseguindo e así constantemente chegan á nosa adega clientes e importadores que queren coñecer as nosas viñas e os métodos de elaboración. A competencia é moi agresiva e temos que coidar todos os detalles. Un deles, sin duda, é intentar manter e ir elevando progresivamente os prezos actuais e sobre todo vender moito máis veu etiquetaxe, consolidando, desta forma, a marca España e as cualidades diferenciadoras dos viños españois.

-Supoño que, de calquera forma, primeiro será o mercado español

-Por suposto. Esa é a garantía deste negocio. Nós temos unha gran penetración en Castela León, Asturias, Galicia, País Vasco, Madrid, Barcelona e Andalucía. En Galicia estamos moi ben na canle minorista, pero temos unha materia pendente na hostalería, que pensamos aprobar definitivamente co lanzamento do noso viño máis alto de gama, como vai ser o Lagar de Robla 4 Irmáns, elaborado con uvas escollidas das nosas propiedades e 10 meses en barrica de carballo. É, como dicimos en adega, un viño de premio.

E este novo empresario, cargado de ilusións, amante deste mundo do viño e contando sempre coa experiencia e a confianza que lle dá ter ao seu pai Víctor ao seu lado, séguenos contando as súas experiencias, os proxectos máis inmediatos, os importadores que coñeceu en ProWein...