A arma de dobre fío de ter un «viño de...»

Nalgúns casos, como o de Drew Barrymore, o tándem da fama e o viño vénlles de familia e vai máis aló dun capricho de estrela de Hollywood. Outras veces trátase de operacións empresariais con resultados dispares. E en non poucas ocasións dun simple verniz de encanto

.

02/04/2017 17:43 h

Cando a actriz Diane Keaton anunciou, o pasado verán, que ía lanzar unha colección de viños californianos que se servirían «cuns cubitos de xeo» os máis puristas sentiron un calafrío nas costas. «¿Pero onde imos chegar?», preguntouse máis dun. De momento, habemos chegamos ás xornadas nas que os galegos podemos probar os chamados «viños dos famosos» grazas á presenza, en Ferrol, do Famous Wine Festival, que se celebra ata o martes dentro das actividades relacionadas co certame Fevino. Futbolistas como Andrés Iniesta, toureiros (Francisco Rivera Ordóñez), cineastas (Coppola) ou deseñadores (Francis Montesinos e Roberto Cavalli) son algúns dos nomes que, en maior ou menor tamaño, figuran nas etiquetas dalgúns destes caldos que se serven, a dous euros a copa, nunha ducia de locais de Ferrol. Pero o que poderemos catar é só unha mínima parte dunha tendencia que leva movéndose xa hai tempo e que envolve por centos de personaxes de primeira liña movidos pola paixón, o plus de prestixio, o capricho ou... ¡incluso! o puro negocio. En España, despois de que a moda de producir viños de Ribeira do Douro que se estendeu en éraa Aznar acabase con varios concursos de acredores, teñen aínda intereses en adegas, entre outros, Antonio Banderas, Juan Echanove, Carlos Sáinz (nunha hábil joint venture co experto Telmo Rodríguez), José Luis Corda ou Roberto Verino, á parte dos citados Andrés Iniesta e Francisco Rivera Ordóñez; pero o fenómeno traspasa fronteiras, como mostran os dispares casos de Coppola en California -coas ideas moi claras respecto dos gustos do máis frívolo mercado americano, como apunta Xoán Cannas, director do Instituto Galego do viño- e Messi en Arxentina (imaxinen a conversación: «¿Oe, interesaríache investir algúns milloncetes nunhas adegas?»). O seu viño, por certo, non ten nada que ver coas dúas botellas de Vega Sicilia, a 1.500 euros cada unha, que descorchó no último aniversario da súa nai.

Nalgún caso, os famosos labráronse un prestixio paralelo aos seus méritos lonxe das uvas: a actriz australiana Olivia Newton-John leva tres décadas de éxitos coa súa adega nas antípodas e, a pesar de que celebridades como Madonna e Brangelina non escatimaron esforzos por promocionar os seus propios caldos (a parella véndeos agora nos súper británicos), a inocente Sandy de Grease sácalles moita vantaxe. E é que ás veces, como recorda Faxildo Galdo, que traballa desde hai anos no complexo mundo da mercadotecnia enológico, estas pingas extra de encanto non axudan ás compañías no seu esforzo por vincularse á calidade, pois deron unha imaxe frívola ou han canibalizado ao propio produto e, incluso, fomentaron os prexuízos entre algúns consumidores, que creen que poden ser caldos inaccesibles ou produtos «de mercadotecnia». Así, algunhas adegas piden que non se lles vincule cos personaxes populares que participan no seu accionariado, cansadas de que nalgúns ambientes lles «etiqueten» sempre como «o viño de...». Con todo, Galdo apunta que a asociación de viño con famosos, polo menos a curto prazo, pode ser un bo camiño para abrir este mercado a públicos máis novos e ao feminino -con viños frescos e afrutados-, dous das batallas que libran agora moitas marcas, xunto á procura de diferenciarse entre o aluvión de marcas.

Entre as iniciativas que triunfan en España atopamos a Adegas Montecastro co cantante Julio Iglesias como copropietario. A empresa confirma que a imaxe do artista axúdalles, pero tamén deixan claro que a aposta por vender caldos pola súa máxima calidade e non «o viño de Julio Iglesias». O deseñador Roberto Verino, que facturou 500.000 euros anuais co seu viño Terra do Gargalo, recoñece que inicialmente foi «un capricho» para el, pero enseguida converteuse «nunha paixón» e terminou sendo «un negocio». ¿Pero axúdalle ao modisto a súa fama? «Si, pero dun xeito sutil. O prestixio da túa marca comeza co prexuízo de quen pensan que se trata só dunha estratexia de mercadotecnia», explica. Esta idea sublíñaa tamén Faxildo Galdo, para quen Acontia, proxecto no que participa o toureiro Rivera Ordóñez, é un exemplo de asociación intelixente con criterios empresariais. Segundo explica a presidenta e propietaria de Adegas Liba e Deleite, Maite Geijo, a adquisición por parte de Rivera Ordóñez dunha parte das accións foi «unha operación empresarial» nun primeiro momento, pero logo el se ha ir involucrando máis e «o seu apoio nótase» para gañar clientes. Especialmente cando «levanta un teléfono», pero advirte: «Acontia non é o viño de Rivera Ordóñez».

Votación
5 votos
Comentarios