Tres historias reais para a campaña de verán da DXT

Europa Press

ESPAÑA

Atlas TV

«Un camioneiro atropelou ao meu marido. Nin sequera parou», conta a esposa dun ciclista falecido

28 jun 2017 . Actualizado ás 22:10 h.

Anna González, principal promotora da reforma para endurecer as penas por atropelos a ciclistas a través da iniciativa #PorunaLeyJusta, é un das protagonistas da nova campaña de sensibilización da DXT para este verán. González perdeu ao seu marido nun atropelo cando ía en bicicleta. Xunto con ela, outras dúas vítimas reais protagonizan os anuncios e relatan as súas experiencias.

O ministro do Interior, Juan Ignacio Zoido, presentou a campaña este mércores 28 de xuño co obxectivo de concienciar e sensibilizar á sociedade sobre as consecuencias das distraccións na estrada e do consumo de alcol e drogas ao volante, para que as traxedias sexan menores nas estradas e para conseguir, algún día, que non haxa máis accidentes nin vítimas.

Xunto con Anna González, os protagonistas da campaña, que Zoido cualificou de «crúa», son Jordi Porta, motorista que tivo un accidente por conducir baixo os efectos do alcol e que por culpa diso quedou en cadeira de rodas; e Mar Cogollos, que quedou parapléxica pola distracción de quen lle acompañaba no coche, o que provocou que se saísen da estrada.

Tal e como reiterou o ministro, que estivo acompañado do director xeral de Tráfico, Gregorio Serrano, e o xeneral xefe da Agrupación de Tráfico da Garda Civil, Benito Salcedo, esta campaña pon «cara e voz» ás vítimas, que a través dos seus testemuños relatan as súas «duras experiencias» na estrada. «Coas súas mensaxes o que queren facernos é recapacitar», sinalou Zoido, á vez que engade que a campaña tamén serve para transmitir «que a todos a vida nos pode cambiar para sempre nun sólo segundo».

A campaña, que contou coa colaboración de asociacións de vítimas e compona tres anuncios de 20 e 30 segundos que poderán verse nas televisións e nos perfís de redes sociais do Ministerio do Interior e da DXT, así como gráficas para medios impresos e medios online. En cada un dos anuncios, as tres vítimas relatan cal foi a causa do accidente que lles cambiou a vida.

Durante a presentación, Zoido deu as grazas a González polo seu «tesón», grazas ao cal o PP rexistrou a semana pasada unha Proposición de Lei para a reforma do Código Penal co fin de endurecer as penas por delitos de Seguridade Viaria, entre outras medidas. «A ecuación é sinxela, tanto como dolorosa -narrou González-. Un metro e medio é o que separa a vida da morte. Esa idea todos deberiamos tela gravada no retrovisor e na mente». González pediu así o respecto dos 1,5 metros para adiantar aos ciclistas, pero tamén reclamou respecto cara aos peóns.

Pola súa banda, Jordi Porta advertiu de que cando se teñen distraccións ou se cometen delitos, como foi o seu caso (consumo de alcol e drogas e exceso de velocidade), unha persoa ten «moitas posibilidades» de que lle toque o «Premio Gordo» da lotería, que é ter un accidente, e que este é «moi desagradable». «Cando saímos á estrada, só polo simple feito de saír, é coma se collésemos un número da lotería», alertou.

Neste sentido, Zoido reiterou que se debe ter «moi claro» que o alcol, así como outras sustancias, «é absolutamente incompatible con conducir». O ministro destacou a «valentía e a sinceridade» de Porta, e considera que o seu testemuño servirá «moito», sobre todo, para aqueles mozos que vaian coller o coche.

Pola súa banda, Mar Cogollos destacou as consecuencias de quedarse prostrada nunha cadeira de rodas. «Perdín a miña independencia, a miña intimidade», narra Cogollos, que lamenta que cando se ten un accidente como o que ela tivo, un ser querido convértese nun «coidador».

Detrás de cada número hai unha historia persoal, unha historia preciosa, declarou esta vítima, que pediu aos medios que conten cada día una destas historias coma se fose un «conto» (como foi a vida antes, que pasou, como pasou e como é a vida despois do accidente). Cogollos subliñou a importancia de non ter distraccións ao volante, pois considera que «ao volante, o 100 % da atención é pouca».