Educación investiga unha denuncia sobre adoutrinamento nos libros de texto cataláns

O informe dun colectivo de profesores sinala exposicións partidistas, tendenciosas e a favor do independentismo


barcelona / colpisa 19/05/2017 05:00 h

¿Adoutrinan nas teses independentistas os libros de texto dos colexios cataláns? Un sindicato de profesores entende que si despois de facer un repaso a algúns, que manteñen, por exemplo, que Cataluña é unha nación, que existiu a Coroa catalano-aragonesa ou incluso que a Guerra da Sucesión foi máis ben unha contenda de secesión. Por iso o sindicato AMES elevou unha denuncia ante o Ministerio de Educación, que abriu unha investigación para dirimir si eses textos carecen de rigor e adoutrinan aos estudantes.

O secretario de Estado de Educación, Marcial Marín, anunciou onte que pediu á alta inspección do Estado un «informe detallado» e «urxente» para comprobar si está a «vulnerarse a normativa». Marín dixo que hai un currículo que respectar, que «non entra en concrecións, pero si é xenérico», e si nalgún libro de texto vulnérase ou non cumpre ese currículo ou dalgún modo se desenfoca, a Administración central ten a obrigación de actuar. En canto teña o veredicto do informe, e si este conclúe que hai vulneracións, o Goberno central abrirá un requirimento para que o Executivo catalán faga alegacións, e, si non rectifica, Educación podería acudir á vía xudicial.

O sindicato de profesores AMES presentou recentemente un estudo elaborado a partir dos textos de editoriais como Barcanova, Cruilla, A Galera, Vicens Vives ou Santillana en libros de quinto e sexto de primaria que a xuízo desta organización teñen contidos «tendenciosos e partidistas» e entende que só recollen o sentimento «dunha parte da cidadanía». O sindicato, próximo a Cidadáns , apunta falta de rigor científico e terminolóxico e denuncia a presentación de Cataluña como un entidade separada do resto de España e en moitos casos enfrontada ao resto do Estado. Ao seu entender, desde os libros de texto foméntase o «odio» cara ao español e incídese en diferenciar a Cataluña de España.

O informe detalla que neses libros se dá prioridade ao termo Estado español antes que a España, non se resalta que a Constitución está por encima do Estatuto de autonomía, cítanse sobre todo os símbolos de Cataluña, pero non os de España e adóitase a presentar a Cataluña e a España coma se fosen dous países. 

A Generalitat ve malicia

Desde a Generalitat, o secretario de políticas educativas, Antoni Llobet, mostrou «desconcerto» pola investigación encargada polo ministerio, que ao seu xuízo desprende «desconfianza» sobre os docentes e falta de respecto cara ao mundo editorial. E cargou contra o informe sindical, no que cre hai «malicia e descontextualización».

O presidente da Asociación de Editores de libros de texto denunciou recentemente no Congreso «presiones» dos gobernos autonómicos, ata o punto de ter que cambiar a cor dun mapa ou que unha comunidade chegase a pedir un contido ou outra segundo a súa alternancia política.

Votación
7 votos
Comentarios