O cáterin galego estende o seu negocio por Oriente Medio

d. Casas REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

cedida

Campamentos de Obras Móbiles organiza a comida e o lecer dos expatriados no deserto de Arabia Saudita

24 jun 2017 . Actualizado ás 05:00 h.

Denomínano xestión de campamentos en zonas remotas, pero en realidade Como Arabia, a filial de Campamentos de Obras Móbiles con sede na Coruña, superou con éxito una das probas máis esixentes que se expoñen as empresas co persoal que desprazan ao estranxeiro: a gastronómica e a organización do tempo de lecer de amplos grupos de traballadores de distintas nacionalidades. O destino, neste caso, foi Arabia Saudita, un escenario onde as condicións que impón unha orografía desértica e uns costumes moi dispares ás occidentais obrigan a un maior esforzo aos traballadores contratados polo grupo de empresas españolas que conforman o consorcio do proxecto de construción do AVE á Meca.

A experiencia que Campamentos de Obras Móbiles despregara na organización de acantonamientos en varios lugares de España levoulles a aceptar a proposta das grandes construtoras e acompañarlles na organización loxística dos grupos de traballadores. E desa mestría adquirida en espazos tan distintos, agora está en condicións de afrontar novos proxectos na zona.

Neste 2017, a experiencia acumulada é significativa despois de montar dous campamentos para preto de 400 persoas de nacionalidades distintas durante dous anos no denominado proxecto Haramain Meca-Medina e o que teñen en marcha actualmente para preto de 500 traballadores preto da fronteira con Iemen . O contrato, 5,6 millóns de euros, e os resultados: máis que satisfactorios, segundo o directivo e administrador Alejandro Díaz-Pache, desprazado en Arabia.

O feito de ser unha empresa española con capacidade para mellorar a comunicación entre o persoal e os residentes trasladados desde a Península e servir de interlocutores entre empregados doutros países (paquistanís e indios) son algunhas das vantaxes de Como Arabia. «Facilitamos a estancia dos traballadores expatriados nun país cunhas condicións de traballo moi duras», matiza Díaz-Pache. Pero outra das claves da presenza da empresa galega nesta zona remota do deserto de Arabia é o gran aliciente gastronómico que proporcionan aos traballadores patrios. Porque en cada campamentos hai dous xefes e, o que é máis importante, un chef español.

Dese modo, o cáterin configúrase de acordo ás nacionalidades e culturas. No caso español, a carta é todo o ampla que a gastronomía permite. Desde paellas, guisos, lentellas e fabadas (sen chourizo, nin touciño), pisto manchego, caldereta de cordeiro, potaxe de garavanzos con callos de tenreira, arroz á cubana, pescado en salsa verde, ou azul á mariñeira, entre outros. Uns menús que conviven cos propios das preferencias locais, árabe-libanesa ou india para atender aos gustos dunha poboación que convive no deserto e que procede de ata sete países diferentes.

Ademais das comidas durante os 365 días do ano, Como Arabia se encarga dos servizos de lavandería, limpeza individual, mantemento e vixilancia nestes mesmos espazos. Desde a capital do país, Riad, técese toda a organización en materia de distribución e aprovisionamento no que participan 4 españois e uns 70 traballadores.

O certo é que a firma galega acumulou unha experiencia que lle permite afianzarse no sector e desenvolver novas iniciativas xa emprendidas en Latinoamérica e África.